måndag 12 februari 2024

Boktriss v. 7 2024: Bokstaven G

Mias bokhörna: Boktriss v. 7: Bokstaven G 


Manlig karaktär: Gösta Ekman i Få se om hundarna är snälla ikväll av Marie - Louise Ekman. När Gösta Ekmans man Gösta hamnade på Huddinge sjukhus i november 2011 började hon skriva dagbok. Det höll hon på med till och med mars 2012.

Kvinnlig karaktär: Gun - Britt i Gånglåt av Elin Olofsson. Gun - Britt och hennes man Sture sköter släktgården i Jämtland. Gun - Britt har tagit ut förtidspension för det ändamålet.

Djur, barn, serie: Gittan och gråvargarna av Pija Lindenbaum har jag läst hemma hos barnbarnen.

2 kommentarer:

  1. Jag antar att det var Marie-Louise Ekman som hamnade på sjukhus. Om jag blir morfar nån gång ska jag hålla utkik efter Gittan och gråvargarna :)
    Jag lyckades inte lägga in länken hos Mia idag. Här är i alla fall mitt G-bidrag:
    https://skrivrobert.blogspot.com/2024/02/boktriss-g.html

    SvaraRadera
  2. "Gösta Ekmans man Gösta"? Nåja, jag förstår vad du menar. :)

    SvaraRadera