lördag 10 februari 2024

Veckans mening v. 6 2024

MIN

Robert på bokbloggen har en lördagsutmaning på sin bokblogg Mina skrivna ord som han kallar Veckans mening. Vi bjuder varandra på en mening ur det vi just läser; en mening som av någon anledning fått oss att stanna till lite. Min Veckans mening v. 6 kommer ifrån Min onda mor en novell i Margarets novellsamling Gammal kärlek
"Jag älskade inte gymnastikläraren, en tanig kvinna med tranhals som gärna hunsade oss, men jag kunde inte föreställa mig henne plockande giftiga svampar i fullmånens sken, såsom jag visste att de borde plockas."

6 kommentarer:

  1. En tanig kvinna med tranhals :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. säkert tjusig! vi hade en liten seg förbenad f.d. militär som hatade oss alla som gympalärare

      Radera
  2. Och jag som trodde att man aldrig skulle plocka giftiga svampar ... :-D

    SvaraRadera
  3. Ja det var en mening som fick en att stanna upp och fundera en smula. :D

    SvaraRadera