fredag 9 februari 2024

Fem en fredag v. 6 2024: En vecka kort

elisamatilda: Fem en fredag v. 6: En liten vecka

  1. Vad hände i måndags?  Jag tvättade. Vi handlade. Jag simmade några ärenden på stan och kom hem plaskvåt om fötterna.
  2. Vad tyckte du om tisdag? Ingen lyckad dag. Den ägnades åt sökande efter helt försvunnen bok. Familj och vänner anklagas i tur och ordning för att ha lånat. Det hade de inte.
  3. Blev onsdag en lillördag? Nej. Vet inte riktigt vad en förväntas göra en lillördag. Dansade gjorde vi inte, den saken är klar. Men dagen gick åt till energiskt planerande av höstens arrangemang. Lokaler bokades. Föreläsare tilltalades. Medarbetare informerades.
  4. Hur kändes din energi under torsdagen? Andra dagen i rad med för årstiden ovanligt vårlig energi. Kanske har mars smugit sig på ändå? Ekonomin för hösten diskuterades med kassören. Papper sorterades. Nästa föreläsare för våren påmindes.
  5. När gör du fredag idag? Jag gör tidig dag idag och slutar redan kl 18!

10 kommentarer:

  1. ganska nöjd med mina goretex-skor i havsig göteborgsmiljö. Biblioteksböcker lägger jag alltid på samma ställe, resten inte så noga. Så flitig du är med dina papper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ingen Kontrapunkt, man ska väl titta på Muren istället...

      Radera
  2. goretexskor är jättebra. men jag behöver skaffa sjöstövlar. tack och lov är det min egen bok jag letar efter

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, du har haft en betydligt stressigare vecka än mig. Vad jobbar du med egentligen? Letade efter om det skulle framgå någonstans, men det gjorde det inte, Ta det lugnt i helgen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag har inte stressat, precis. jag jobbar helt ideellt och det tar periodvis väldigt mycken tid. nu på våren ordnas till exempel programmen för hösten 2024.

      Radera
  4. Du jobbar länge på dagarna. Har du alltid så långa arbetsdagar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag arbetar helt ideellt men just nu på våren kan det bli både mycket och länge eftersom det är nu höstens verksamhet planeras. och så ska det skaffas pengar!

      Radera
  5. Å jag som trodde att du var pensionär. Det kanske du är förresten, men en himla aktiv sådan i så fall;-)
    Men visst skäms man lite när man anklagat sina närmaste att inte ha lämnat tillbaka en bok, som man sedan hittar på "vanligt" ställe. Känner igen det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag arbetar ideellt med att arrangera program för höst och vår. nu på våen planeras hösten 2024. lokaler ska bokas. gäster ska vidtalas och pengar ska anskaffas. nej, jag har bitit huvudet av skam när det gäller försvunna böcker. (det händer sällan lyckligtvis.) när jag letat ihjäl mig i mina hyllor, genomsökt makens, sopat under sängen och kollat bakom böckerna i våra hyllor - det är då jag går på släkt och vänner. och de har mage att blåneka!!!

      Radera
  6. Ideellt arbete ska vi som inte utför det vara väldigt tacksamma för. Det låter som om du jobbar med SPF eller PRO, mycket som ska planeras helt klart.

    SvaraRadera