onsdag 21 februari 2024

Veckans kulturfråga v. 8 2024

enligt O: Veckans kulturfråga v. 8: Har du gjort några reafynd? Vilka var dina senaste bokinköp?

Det är snabbt avhandlat. Jag skulle inte köpa något på årets rea utöver Knausgård och det gjorde jag nästan inte heller. Eftersom jag nyss hittade Morgonstjärnan (i sommarhuset) efter veckor av letande, tänkte jag köpa Vargarna från evighetens skog och Det tredje riket på rea. (I början av mars kommer del 4, Evighetens skola). Dessutom klämmer jag till med Tillbaka till Hemsjö av Maria Wensund eftersom jag en gång i tiden sommararbetade på ett konvalescenthem i den lilla byn Hemsjö i Blekinge.

Från Bokförlaget Tranan kom idag idag två titlar av César Aira, Sömmerskan och vinden och. Tack finaste dottern!

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. jag har Vargarna från evighetens skog i pocket, men det är faktiskt ganska liten stil i den

      Radera
    2. har både och, ögonen ok med liten stil 🙂

      Radera
    3. med tilltagande dagsljus går det nog bra.

      Radera
  2. Jag undviker Knausgård, efter en bok.

    SvaraRadera
  3. Knausgård finns med i min Boktolva i år, men jag kör nog en e-bok.

    SvaraRadera