lördag 17 februari 2024

Veckans mening v. 7 2024

MIN   

Robert på bokbloggen Mina skrivnaord: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.. "

"Apteraren hälsar utan att se på henne, sätter sig bland de jämtländska körarna - det var ju ändå något bättre än bara timmerhuggare -driker kaffe, talar sakligt och karlavulet om mask och gråytor och tjur i tallar och timmer och massaved."

Min Veckans mening v. 7 kommer från Den osynlige älskaren av Moa Martinson

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. så är det!fast här försöker apteraren imponera pådeeravuxnaoch erfarna karlarna

      Radera
  2. Oj minns inget av att Moa brakat rakt in i svenska storskogen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sally-serien är mera känd än Betty -serien

      Radera
  3. Där var en del okända begrepp. "gråytor", "tjur i tallar"??

    SvaraRadera
  4. gråyta får trä som utsätts förväder och vind
    tjurved har mörkare årsringar och bildas i trä som utsätts för tryck

    SvaraRadera