lördag 24 februari 2024

Veckans mening v. 8 2024

MIN                                  

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet." Min Veckans mening v. 8:

"Prästpigan hade diskat en såsskål och den hade prästen döpt Magnus i."

Ur Klockor vid sidenvägen av Moa Martinson

6 kommentarer:

  1. Å, har du plockat ner Moa M från hyllan - det borde man nog göra! Skålen jag döptes i finns kvar ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har kommit till del tre av fyra.. intressant läsning

      Radera
  2. Jag tror att det står angivet någonstans (kanske i samband med nöddop) att vattnet ska vara rent. Skålen är det inte så noga med, så varför inte en såsskål? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tyckte inte heller att det gjorde så mycket. men Betty blev rasande!

      Radera
  3. Tänker att pikarna senare kan gå i stil med: "Gå inte och såsa nu Magnus!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. skulle en ju kunna tänka sig. Magnus farbror Fritz kunde nog ha kommit på det

      Radera