fredag 2 februari 2024

Fem en fredag v. 5 2024: Bekvämt

 elisamatilda: Fem en fredag v. 5: Bekvämt


  1. När klev du senast ur din bekvämlighetszon? När jag steg in i ny och okänd grupp
  2. När är du som mest bekväm? I min läsfåtölj
  3. Vilken typ av kläder går du i hemma? Någon typ av byxa och tröja/tunika
  4. Vilken bekvämlighet i vardagen uppskattar du mest? Varmvatten
  5. Vid vilka tillfällen är du inte bekväm? I mingel när en ska balansera glas och tallrik och prata och glida omkring

20 kommentarer:

  1. Varmvatten är verkligen en bekvämlighet man inte vill vara utan. Det känns som en självklarhet, men så är det minsann inte för alla.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det är mycket vi tar för givet som verkligen inte alla kan räkna med

      Radera
  2. haha, tvåan svarade jag väldigt lika 📚

    SvaraRadera
  3. Varmvatten vore hemskt att vara utan! Och det där med att glida runt och mingla är jag urdålig på...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det vore inte lätt att vara utan varmvatten. inget kul att mingla

      Radera
  4. Vi måste elda för att få varmvatten, så här är det en lyx.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är det ju då. och viktigt är det. vi eldar också men i kakelugnen

      Radera
  5. Men så fint ändå att du vågade ta steget in i en ny grupp. Även om det kan vara obehagligt är det ändå väl värt att få göra sådant. Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. om inget annat kan en ju konstatera om gruppen är något för en eller inte.

      Radera
  6. Det kan vara lite skrämmande med nya grupper och människor, men det är spännande också.
    Varmvatten är något man tar helt för givet, men det är inte länge sedan som vi inte hade det. Under min uppväxt hade vi det aldrig där vi bodde!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det spännande. men lite jobbigare om det är en grupp som redan jobbat ihop sig och så ska en försöka finna sin plats. varmvatten är ju inte självklart men väldigt bra att det finns. liksom så mycket annat som vi tar för alldeles självklrt

      Radera
  7. Så lika vi är idag! Din läsfåtölj är min solstol på balkongen, då jag nästan uteslutande "sommarläser" på balkongen. Snart är vi där igen:-)
    Mingel har också aldrig varit min grej. Gillar inte kallprat med främmande människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag sitter på altanen och läser också när det börjar bli lite varmare. mingel är fullständigt meningslöst

      Radera
  8. Skoj läsa dina svar och ja varmvatten, är något som är bekvämt o man vill inte vara utan. Jag var utan avlopp ett par dagar o då kom jag på hur viktigt det var att ha fungerande...
    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. mycket av det vi tar för givet skulle det vara besvärligt att vara utan

      Radera
  9. Haha, ja det är inte lätt att mingla, det är nästan en egen konstart som en del behärskar till fullo! Jag gick på rätt många ambassadmottagningar i slutet av 80-talet som representant för finska banken jag arbetade för, blev så småningom rätt duktig på mingel, men hade nog oftast bara ett glas i handen. Varmvatten, vem utom du ens tänker på att det kanske inte är självklart! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är mycket vi tar för självklart som verkligen inte är det och som det skulle vara väldigt besvärligt att vara utan. och jag välsignar sopgubbarna

      Radera
  10. Mmm, varmvatten är underbart. Jag älskar långa varma duschar och får erkänna att jag fortsatte att unna mig dem även under förra vintern med de galna elpriserna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. duscha drar väl mindre vatten än att bada. varma duschar är väldigt avkopplande

      Radera