måndag 6 maj 2024

Selfie v. 19 2024: Om jobb


Klimakteriehäxan: Selfie v. 19: Om jobb

1. Hur tidigt i livet visste du vad du ville bli? Väldigt tidigt.

2. Fanns det en förebild som påverkade ditt yrkesval? En kusin till min pappa var sjuksköterska i Schweiz. Jag. beundrade henne andlöst. Elin hette hon.

3. Har du fått sparken någon gång? Nej

4. Hur ofta har du bytt jobb? Som färdigutbildad ett par gånger

5. Skulle du välja samma yrke igen om du fick chansen? Nej. Då skulle jag hållit fast vid mitt ursprungliga val

6. Skulle du rekommendera unga att gå i dina fotspår? Nej. De ska göra egna spår.

 

10 kommentarer:

  1. inget som har med sjukvård att göra för mig... kan ha att göra med min lindriga (?) sjukvårdsskräck från barndomen, var annat på 1950-talet

    SvaraRadera
  2. inget med tandläkare för mig. skrämd för livet av tysk tandläkare tidiga skolåldern

    SvaraRadera
    Svar
    1. prästens 60-åriga fru var tandläkare, hon drog ut... min mor vägrade och betalade en privat tandläkare, har mina egna kvar.
      Min svenska tandläkare i Göteborg berättade att flesta unga finnar fick löständer som konfirmationspresent

      Radera
  3. varför i all sin dar skulle det dras ut tänder på konfirmander? tror inte ens "min" tyske tand-
    läkare skulle kommit på det

    SvaraRadera
    Svar
    1. man lagade inte, billigare dra ut tänder

      Radera
    2. har du lagt din selfie hos Klimakteriehäxan...?

      Radera
    3. Korrekt påpekat Hannele ... inte synlig hos mig men nu gick jag in och kollade ...

      Radera
  4. Hahaha! Jag som trodde att jag var "hemlighetsfull" men det är ju ingenting jämfört med dig och dina svar.
    Du borde ha blivit politiker;-)

    SvaraRadera
  5. Kul att veta tidigt vad man vill bli, själv hade jag ingen aning ,-)
    Förstår att det lät spännande med din pappas kusins val ,-) Undrar lite vad jobbad du med? Ha det fint! Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Hoppsan, har så när missat din selfie denna vecka! Men kul att du är med!

    SvaraRadera