fredag 17 maj 2024

Fem en fredag v. 20 2024: Våren är här


elisamatilda: Fem en fredag v. 20: Våren är här

  1. Vad har du gjort ute i solen den här veckan? Varit ute i trädgården. Ryckt lite ogräs men mestadels hängt på altanen från frukost till kväll.
  2. Vad njuter du mest av i vårsommarvädret? Min japanska lönn som tagit fart och växer, blommorna som slår ut, fåglarna som sjunger och plaskar i fågelbadet. Först badar de, sen dricker de.
  3. Vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden? Att läsa i skuggan
  4. Vad ser du mest fram emot att sommaren är på väg? Att träffas hela familjen i sommarhuset vid havet.
  5. Hur ser din helg ut? Ikväll yoga. På söndag vårkonsert. Annars utplantering av några perenner, altanhäng och uteliv. På söndag ska det bli regn här.

10 kommentarer:

  1. altanhäng är toppen, har också ett par små japanska lönn som så fina på hösten, låter som en bra helg

    SvaraRadera
  2. det kan det bli. hoppas att någon lagar maten till mig

    SvaraRadera
  3. rycka ogräs låter inte som nån höjdare i värmen, sånt skjuter jag gärna på....
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. det blev ytterst lite ogräs ryckt, men i alla fall👀

    SvaraRadera
  5. Ditt altanhäng är lika med mitt balkonghäng - båda är helt underbara:-) Att rycka ogräs slipper jag som tur är, men på innergården är det full fart på trädgårdsgruppen och HSB:s duktiga killar som sköter det. Passar mig perfekt, så jag är rätt så lat;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jättebra system. du kan stå på din balkong och leda och fördela arbetet. just nu är det för varmt att tillbringa tid i rabatten. mycket hälsosammare att läsa i skuggan

      Radera
  6. Jag försökte kommentera nyss men står att jag inte får? Så provar igen.

    Att läsa böcker hör onekligen denna årstid till, tycker böcker nästan blir ännu bättre sommartid till och med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var första gången någon inte kunnat kommentera! hoppas att det bara var en tillfällighet. visst blir böckerna bättre ute i det fria. och en kan välja annorlunda titlar

      Radera
  7. Visst är det en underbar årstid som nu går oss till mötes! Jag njuter för fullt! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gäller att ta vara på varje minut! det känns som om en väntat i evigheter på ljus, sol och värme. ja, låt oss ha en fin helg!

      Radera