lördag 10 augusti 2024

Veckans mening v. 32 2024

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord:
"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på! Och länka i kommentarsfältet!"

"När hon skrattar och talar som nu, får hon en liten grop i kinden, men inte alltid, bara när hon vill."

Min veckans mening v. 32 är tagen ur Bergtagen av Thomas Mann

5 kommentarer:

  1. en riktig tegelsten

    SvaraRadera
  2. Kan hon styra sina smilgropar? Jag har tyvärr aldrig haft några. Ingen hakgrop heller.

    SvaraRadera
  3. I ditt förr inlägg skrev du nåt om "Polly". Har inte ens en aning om vad det är...så godisförtjust är jag. Igår åt jag en bit kladdkaka och det var en hemsk upplevelse!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  4. Viljestyrd skrattgrop låter lite ovanligt.

    SvaraRadera