söndag 25 augusti 2024

En smakebit på søndag v.34


"Efter morgonmötet lämnade jag redaktionshuset och traskade till biblioteket där jag satt en timme och letade i Mediearkive. Jag hittade 47 tidningsartiklar, digitaliserade från 1995 ända fram till idag. Samtliga berörde på ett eller annat sätt yxmorden i Storlien, men jag skrev ut texterna utan att läsa dem. Ville inte påverkas av gammal skåpmat. I de stora dragen fanns fallet för alltid inpräntat i min skalle. Bibliotekarien frågade om jag ville köpa en plastficka till utskrifterna vilket jag tackade ja till. Tio kronor. Hutlöst! Inflationen hade uppenbarligen även nått platsen, som redan spöade guldpriset i det här landet." 

Ur Skinn av Sara Strömberg. Fler smakebitar HÄR

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger adminstrerar söndagens bokutmaning En smakebit på søndag v. 34. Vi bjuder varandra på en smakebit utav det vi just läser. Utan spoilers, förstås.

14 kommentarer:

  1. gillar Strömberg och hennes miljöer

    SvaraRadera
  2. Jag gillade miljöerna i Sly men fastnade inte alls för Vera och de grova brotten tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Den läste jag förra veckan. Bra bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker ocksådet. är inte riktigt klar än

      Radera
  4. Har alla alla tre delar som kommit ut hittills. Gillar dem mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har jag snart också. jag gillar Sara Strömberg

      Radera
  5. Den här författaren dyker upp överallt, själv h ar jag inte läst något av henne. Deckargenren bara sväller, tycker det ibland är svårt att hitta annan ny litteratur, speciellt som ljudböcker. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. alldeles sant. det myllrar av deckare. jag läser inte deckare så ofta längre, men ibland händer det. som med Sara Strömberg som jag både lyssnar på och läser. Katarina Ewerlöf läser väldigt bra

      Radera
  6. Måste ta och läsa den serien snart. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. den är inte dum alls. jag gillar miljön och huvudpersonen

    SvaraRadera