torsdag 8 augusti 2024

20 snabba om sommar och läsning


enligt O: 20 snabba om sommar och läsning

sol eller skugga? Jag sitter helst i skuggan.

tegelsten eller tunnis? Det beror på boken.

sjö eller hav? Har visserligen svårt med vågorna eftersom jag är uppfödd med insjöar men havet är härligt

badare eller badkruka? Vill gärna bada, men det måste vara lite varmt i vattnet.

strut eller bägare? Själva våfflan är halva nöjet.

film eller tv-serie? Tänkte försöka se flera filmer, men det blir mestadels serier

pocket eller e-bok? Blandar numera pappersböcker och e-ljudböcker

en i taget eller slalomläsning? Inte många på en gång, men gärna ett par stycken av olika slag

hemma eller borta? Jag gillar att åka bort, men kanske ännu mer att komma hem.

feelgood eller deckare? Läser få deckare men ännu färre feelgood.

läslistor eller fri läsning? Jag gör gärna läslistor med tillämpar i praktiken fri läsning

stad eller strand? Absolut skönast vid havet

planera eller vara spontan? Jag vill gärna planera men kan faktiskt göra snabba ändringar. Det beror på vad det gäller

bokmärke eller hundöra? Aldrig i livet ett hundöra!

läsa ut eller ge upp? Ger sällan upp en bok.

Sommar i P1 eller Allsång på Skansen? Jag började storstilat och lyssnade varenda dag men ungefär på hälften tappade jag

läsarfavorit eller kritikerfavorit? Omöjligt att säga generellt. Ibland är det si och ibland så. Någon gång mötas de två.

fågelkvitter eller stadsljud? Stadsljud kan vara väldigt irriterande.

aktiv eller slö semester? Vill gärna uppleva även under semestern.

snabbläsare eller långsamläsare? Jag läser långsammare än jag gjort tidigare; backar ofta och läser om.

4 kommentarer:

  1. sett många bra filmer i svtPlay, har lärt mig gilla havet under de senaste femtio åren

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror säkert att där finns många bra filmer, men just nu är jag mycket inne på serier. inte svårt att lära sig gilla havet. men det är farligt

      Radera
  2. Hoppas att du fått både sol, strand och lästid i sommar! Jag lyssnade också intensivt på Sommar i P1, men. har kommit av mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, de har blivit en bra sommar med mycket uteliv. hoppas det fortsätter så en stund till. ska försöka hämta upp några Sommar

      Radera