lördag 7 oktober 2023

Veckans mening v. 40 2023

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi delar med oss av en mening som av en eller annan anledning fått oss att stanna upp en stund. Min Veckans mening v. 40 kommer från I sällskap med döden av Ingvar Carlsson.

"Jag tror att jag överraskade många genom att leva upp till det internationella arvet efter min företrädare och inom loppet av arton månader besöka de tre mäktigaste staterna i världen."

2 kommentarer:

  1. Är det den Ingvar Carlsson? Han som gick hand i hand med diktatorn Mugabe 1989. Gulligt. Nåja, jag har väl inte helhetsbilden. Men nog har det varit onödigt mycket diktaturkramande bland svenska socialdemokrater genom åren?

    SvaraRadera
  2. visst är det han. Palme stödde väl också Mugabe? konstigt

    SvaraRadera