fredag 13 oktober 2023

Fem en fredag v. 41 2023: Finanser

elisamatilda: Fem en fredag v. 41: Finanser

  1. Vad anser du är ditt senaste stora köp? En klänning som iofs inte var jättedyr, men inte planerad. Den blev i alla fall en favorit
  2. Vad hoppas du spendera pengar på inom närmaste tiden? Köpenhamnsresa
  3. När avstod du senast från att köpa något? I måndags köpte jag INTE Ekman, Min bokvärld och en titel av Jon Fosse på PocketShop på Centralen i Stockholm. Fast jag gärna ville ha dem.
  4. När ångrade du senast ett köp? Något som såg ut som en trevlig swagger på nätet. Verkade vara väldigt svensk affär, men varan skulle i alla fall skeppas långt bortifrån. Det bästa med det hafsiga skynket som kom var fickorna. De var trevliga. Men det räckte liksom inte. Det var inte kappan som syns på bilden men den typen.
  5. Vad sparar du till? Oförutsedda händelser med vårt gamla hus. Resor. Någon framtida fest.

18 kommentarer:

  1. klädköp blir det inte så ofta, kul att hitta en favorit. Jag köar för Jon Fosse på biblioteket, har läst hans trilogi

    SvaraRadera
    Svar
    1. köper bara mina barfotaskor på nätet, nöjd

      Radera
  2. den har jag precis fått från biblioteket. tyc ker att det är roligt med kläder

    SvaraRadera
  3. Köper väldigt lite på nätet, tror att din erfarenhet är rätt vanlig.

    SvaraRadera
  4. ja, det är kanske så. ibland är bilderna så förledande fina men verkligheten ser annorlunda ut

    SvaraRadera
  5. Kul att hitta en klänning att trivas i. jag använder klänning bara på sommaren, tycker det är lite opraktiskt när man ska ut med en jycke flera gånger per dag och man fryser häcken av sig. Jag ska lyssna på Fosse, så han står på tur efter Mikael Niemis nya som är jääääättelång! Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. fasen att jag inte lär mig att jag måste klicka

    SvaraRadera
  7. Kul med klänningen som blev en favorit.
    Köpenhamn låter underbart.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den klänningen var ett bra impulsköp

      Radera
  8. Du är inte ensam om att känna dig nästan bedragen när du köpte den kappan. Vissa företag är otroligt duktiga på att "låtsas" vara svenska, men sedan skickas plaggen från Kina i vanliga fall.
    Det hände mig första och enda gången jag köpte klädesplagg på nätet.

    Då gick det bättre med klänningen för den del:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, nu ska jag behärska mig har jag tänkt. klänningen hade jag i min hand och kunde känna på tyget och prova

      Radera
  9. Bra där att stå över ett köp, man ska ju försöka att inte handla hela tiden tänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag handlar verkligen inte hela tiden. inte ens böcker

      Radera
  10. Precis samma erfarenhet av köp av kläder på nätet. Aldrig mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag håller med dig. nu är det slut! basta!

      Radera
  11. Så tråkigt när man får produkter man inte alls tänkt sig och blir besviken.

    SvaraRadera