tisdag 27 december 2016

We loooove books





I somras öppnade det första UK Pocket Shop på Birmingham Airport. I november öppnade den andra pocketshopen på Hammersmith Station i London och i december den tredje på Liverpool Street i London. Vid dagens studiebesök i Hammersmith kunde jag konstatera att hyllorna var välfyllda med nyheter och moderna klassiker. Det fanns en del barnböcker också där någon gjort sig besväret att göra en åldersindelning. En liten, liten pall till den trötte besökaren som gärna ville bläddra i några böcker och en liten barpall till tjänstgörande i kassan hade säkert gått att få plats med. Hittade en jättesnygg notebook med Chimamanda Ngozi Adichie på omslaget hade jag inte sett tidigare. Och en bok om hur författare och konstnärer uppfattat och påverkats av det engelska vädret genom tiderna.



Lite kul att Enid Blyton skrivit en bok om Brexit Island. För vuxna

4 kommentarer:

  1. en större väska kan komma till nytta på ett sjåets ställe

    SvaraRadera
    Svar
    1. sant. men jag hade endast min lilla handväska

      Radera
  2. Åh vad mysigt det ser ut. :) Kul att pocketshop sprider sig :) Och fina inköp du gjort. :)
    Gott nytt år! Jag hoppas du haft en mysig jul och bra start på året. Jag har varit så stressad på sistone men nu var det mysigt att gå in på din fina blogg och läsa ifatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack MissMagic och god fortsättning på det nya året. hoppas att det blir lite mindre stress för dig

      Radera