torsdag 22 december 2016

Författarens trädgård

Jacke Bennett & Richard Hanson, The Writer´s garden. How gardens inspired our best loved authors. En fullkomligt ljuvlig trädgårdsbok för den som råkar vara intresserad av både trädgård och litteratur. Här presenteras kända författare och deras trädgårdar. Virginia Woolf, Jane Austen, Winston Churchill, Beatrix Potter, Roald Dahl, Agatha Christie och Charles Dickens är ju välkända. John Clare kände jag inte alls till; John Ruskin och Rupert Brooke tillhörde Bloomsbury - gruppen och jag hade inte blivit glad om författarna hade uteslutit favoriten Thomas Hardy och hans Bockhampton och Max Gate. Henry James finns med; Lurence Sterne , Robert Burns och Walter Scott. Ted Hughes at Lumb Banks är rubriken på ett kapitel. Varje avsnitt inleds med ett citat av respektive författare. I boken finns också Garden Visiting Information.
Frances Lincoln Limited 2014.

6 kommentarer:

  1. åååå, jag får snabbt skriva till tomten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Churchills trädgård har jag besökt, men jag ramlade och kameran gick sönder...

      Radera
    2. messa Tomten! han kanske delar ut två gånger på lördag eftersom det är julafton. förargligt med kameran

      Radera
    3. (förargligt att jag inte kunde fota på sånt ställe!)

      Radera
  2. Svar
    1. ja, faktiskt, en bok att bläddra i och glädjas av. och lära av

      Radera