måndag 19 december 2016

Veckans bokbloggsfråga

"Har du hunnit börja fundera på det kommande året när det gäller din läsning och ditt bloggande? Kommer du att delta i några utmaningar, kommer du att fokusera på ett visst tema eller kommer du att göra några stora förändringar i ditt läsande/bloggande?"
Så löd frågan på Barnboksbloggen förra veckan så jag är riktigt sent ute. Men jag tycker att frågorna har sitt berättigande. Och jag hade inte tänkt tidigare så det fick jag göra nu. På första frågan svarar jag att jag tänker fortsätta med KOKOS utmaning att läsa de kvinnliga nobelpristagarna. Jag hoppas också att Ugglan & Boken fortsätter med sina novellutmaningar och att
Johannas deckarhörna seglar ett varv till jorden runt. Det sporrar en att läsa böcker från de mest skilda geografiska områden.  LYRANS Tematrios gör att en umgås med sina lästa böcker på ett väldigt angenämt sätt. Kaosutmaningen, som C. R. M. Nilsson hållit i i år är också en väldigt trevlig och - i ordets bästa betydelse - lättsam utmaning som känns rolig och kravlös att delta i. Sedan kanske det dyker upp någon ny utmaning som jag inte kan motstå; vad vet jag?
På andra frågan svarar jag att jag tänker fortsätta som vanligt med bloggandet. Men - vad det gäller läsandet så har jag kommit fram till att jag måste ägna mig åt sådant som jag har oläst i hyllan mer.  Jag har köpt ovanligt många böcker under 2016; inte minst på rean. Det innebär absolut inte att jag tänker sluta  att låna böcker. Böcker blir det aldrig för mycket av.

6 kommentarer:

  1. Visst är det märligt att man bara fortsätter att köpa trots att hyllorna redan sviktar av olästa böcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. somliga vill en äga. andra köps för att jag inte orkar vänta i bibliotekskön

      Radera
  2. Ja, läsa mer ur egna hyllan ska jag också göra!

    SvaraRadera