lördag 13 april 2024

Veckans mening v. 15 2024

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördags- utmaning där han uppmanar oss att bjuda på en mening ur det vi just läser. En mening som av någon anledning fått dig att hejda dig. Min Veckans mening v. 15 kommer ifrån Middagen av César Aira

 " De döda hade ju faktiskt något av rockmusiker över sig med sitt sjabbiga yttre, sitt stripiga hår, sin spastiska gång och sin högfärdiga medvetenhet om att de var stjärnor och kunde uppfylla de upptrissade förväntningarna bara genom att visa sig."

2 kommentarer:

  1. Jag vill inte att det kommer några döingar när jag äter middag. Inte annars heller.

    SvaraRadera
  2. du kan komma i det läget att du inte kan välja...
    det kanske är döingarna som har initiativet, typ

    SvaraRadera