fredag 12 april 2024

Fem en fredag v. 15 2024: Roliga frågor

elisamatilda: Fem en fredag v. 15: Roliga frågor

  1. 1. Vad kommer spela mest roll när du blir 80? Hälsan
  2. Har du lånat eller tagit något du sen aldrig lämnat tillbaka? Ja. En eller annan bok. Någon liten brodersax. Rundstickor
  3. Fixar du saker själv, eller låter du någon annan fixa åt dig? Det beror på  vad det är. Somligt gör jag själv. Annat är det bättre att någon annan gör
  4. Vad var din favoritleksak som barn? En trasdocka som mamma sytt. Jag gillade inte att leka med dockor, men trasdockan tyckte jag om.
  5. Vilket är det konstigaste djuret? Det finns ju många konstiga djur både på jorden och på havets botten. Vet inte heller riktigt vad som är konstigt i djurvärlden. Vandrande pinnar (spökskräckor) känns ju väldigt konstiga och onödiga, förstås.

10 kommentarer:

  1. visst är det något visst med de hemmagjorda leksakerna. Äldste son gjorde fina gosedjur till sina syskon till julklapp på förskolan, de blev favoriter

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det blir mera personligt med hemmagjorda leksaker. fin storebror!

      Radera
  2. Visst finns det många konstiga djur, men alla har de väl en funktion antar jag. T o m de vandrande pinnarna. Yngste sonen hade sådana en tid. Han var rädd för spindlar, men de där otäcka pinnarna tyckte han om.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. de vandrander pinnarna tar ju inte så stor plats. och de är väl tystlåtna också. men det gäller ju spindlar också. fin helg, du också!

      Radera
  3. Visst är hälsan det viktigaste.

    SvaraRadera
  4. ja, hela hälsan. fysisk och psykisk

    SvaraRadera
  5. Ja i vår ålder, eller alltid faktiskt, är hälsan det viktigaste. Det inser man inte när man är ung, men med tilltagande ålder blir man nog väldigt medveten om att hälsan är egentligen det enda som är riktigt viktig.
    Vandrande pinnar - har de ett existensberättigande? Ingen aning, men konstiga är de absolut.

    SvaraRadera
  6. Visst är hälsan nåt man vill ha vid hög ålder. Tänk att jag skrev också vandrande pinnar ;-)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Jag har garanterat aldrig lånat en brodersax eller rundstickor! En trasdocka hade nog fallit mig i smaken, jag föredrog gosedjur framför stela hårda dockor. Vandrande pinnar var min dotters första husdjur. Hon tröttnade rätt snabbt...kanin var mycket roligare. Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Jag svarade också vandrande pinne på sista frågan. Ett underligt djur! Det enda husdjur som funnits i mitt vuxna liv var sonens japanska takråtta. Jag lärde mig gilla den också!

    SvaraRadera