lördag 25 november 2023

Veckans mening v. 47 2023

MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som går ut på att vi bjuder varandra på en mening ur det vi just läser; en mening som av en eller annan anledning fått oss att stanna upp ett ögonblick. Min Veckans mening kommer från Innan fåglarna vänder åter av Merja Mäki. 

"Flyglarmet ylade med sitt skärande, pulserande ljud som till och med överröstade ringandet i mina öron, och stadens luftvärn sköt sin eld."

Fler meningar R

8 kommentarer:

  1. blir nyfiken, min mor kommer från Österbotten

    SvaraRadera
    Svar
    1. och min far blev evakuerad från Karelen

      Radera
    2. här evakueras människor från Karelen

      Radera
  2. jag är mycket förtjust i boken. finska vinterkriget. de. blir evakuerae när elar av Karelen kommer att tillhöra Sovjetunionen. duktig debut

    SvaraRadera
  3. Usch, jag tänker bara på Ukraina när jag läser den meningen, att ständigt känna den fruktan det innebär att leva där.

    SvaraRadera