måndag 13 november 2023

Boktriss v. 46 2023: Bokstaven W

Mias bokhörna: Boktriss v. 46: Bokstaven W

Författare: Wera von Essen: En debutants dagbok. Författaren beskriver hur hon får tillbaka sitt manus från det ena förlaget efter det andra. Med goda råd och anvisningar. Under tiden skriver hon dagbok om sitt liv, sina relationer, sina religiösa intressen, sina författarvänner, sina resor, översättningarna av Clarice Lispector och mycket annat. Kom med tiden att gilla boken väldigt mycket.

Titel: The Wind in the Willows av Kenneth Graham finns fortfarande i barnens bokhylla. En klassiker. Här finns ju willows på omslaget också.

Bild på W på bokomslaget: Watermelon av Marian Keyes. Den här boken stod länge oläst i min hylla. Till slut åkte den till loppis, vilket jag ibland kan känna var dumt.

4 kommentarer:

  1. Hanneles bibliotek13 november 2023 kl. 16:01

    gillade Weras bok

    SvaraRadera
  2. Debutantens dagbok låter lite lockande! Jag gillade Vattenmelonen. Men det är ett tag sen nu.

    SvaraRadera
  3. Läste barnen Det susar i säven på engelska?

    SvaraRadera
  4. Så fin bok av The Wind in the Willows! Tror inte jag läst den. Vattenmeloner får mig numera bara att tänka på miljöpartiet, grön utanpå och röd invändigt. :D

    SvaraRadera