måndag 27 november 2023

Boktriss vecka 48 2023: Bokstaven Y

Mias bokhörna: Boktriss v. 48: Bokstaven Y

Författare: Yrsa Sigurdardottir. Dockan är femte delen om polisen Huldar och psykologen Feya. Länken leder till förlagets websida

Titel: Aino Trosells spänningsroman Ytspänning minns jag som en initierad skildring av en dykares vardag. Författaren hade mycket riktigt gjort ordentlig research. Så här står det på AdLibris om den.

Bokomslag med något på Y:

En yxa i nacken av Hans Alfredson kom ut första gången 1992. Det v ar författarens första kriminalroman. En orolig mor vänder sig till två pensionerade kriminalkommissarier för att hennes dotter försvunnit. Sorgligt nog visar sig hennes oro vara befogad.

8 kommentarer:

  1. Vi föll för samma yxa, skulle man kunna säga ... :-D
    "Ytspänning" tror jag står här, den ska jag leta efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oväntat brutalt att hugga en ung flicka i nacken med yxa! jag minns fortfarande hur spännande jag tyckte att Ytspänning var. kanske för att den är så trovärdig

      Radera
  2. Blodiga yxor är effektfulla ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är det väl ingen som kan säga något annat!

      Radera
  3. Jag har inte läst Hasses bok men den är säkert bra

    SvaraRadera
  4. har inte heller läst den, men den verkar rå

    SvaraRadera