fredag 3 november 2023

Fem en fredag v. 44 2023: Läskigt

elisamatilda: Fem en fredag v. 44: Läskigt

1. Hur lättskrämd är du? Inte särskilt lättskrämd. Tror jag
2. Vad tycker du är läskigt? Risken att möta varg eller vildsvin i skogen
3. Har du fått besök av barn för bus eller godis i veckan? Jag skulle ha fått det, men regnet öste ner
4. Vad klädde du senast ut dig till? Mig själv
5. Har du någonsin upplevt något övernaturligt?  Händelser som ser ut som tankar är det närmaste jag kan komma. Men det händer å andra sidan ganska ofta.

20 kommentarer:

  1. Dina svar på fråga 2 och 4 är BÄST. Kan hålla med om/dela dem med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för det. 4:an är ett återkommande fenomen

      Radera
  2. älgar har vi här men har aldrig mött

    SvaraRadera
    Svar
    1. älgarna har blivit färre här på sydliga breddgrader

      Radera
  3. Att se eller träffa varg tycker jag nästan är lite efterlängtat. Jag har svårt att tro att man behöver vara rädd för dem, och så har jag ju Max med mig. Iofs känns det läskigare att ha med Max ändå… vargen kanske går på om man har hunden med sig. Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, om en har hund med sig är det verkligen farligt.det har ett par hundägare fått erfara här omkring. jag tänkte att Max var bra mot mörkerrädsla

      Radera
  4. Vildsvin skulle man verkligen inte vilja möte. Vargen tror jag är skygg och springer iväg. Min största rädsla i skogen är att gå vilse! Har noll lokalsinne! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. mitt lokalsinne är bättre i skogen än i en stad. vilket inte vill säga så mycket

      Radera
  5. Jag skulle bli betydligt räddare om jag mötte ett vildsvin än en varg. För att inte tala om en björn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. björn har vi inte här söderut. men vargstammen ökar och vildsvinen är jättemånga!

      Radera
  6. Nej, vildsvin vill jag absolut inte möta i skogen. Det hände min man en gång, men han klarade sig utan att "reta" vildsvinet, som tur var.
    Sedan så skrattade jag gott åt ditt svar till fråga 4. Å hur gör du då;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. har vildsvinen ugar är de oberäkneliga. utklädningen går lite olika till dag för dag

      Radera
  7. Nej vilda djur är jag inte rädd för, mycket räddare för vilda galna människor som är påverkade av någon substans. Men okej, förra året vistades björnar i lilla skogen där jag bodde, och då gick jag faktiskt och sjöng högt o ljudligt när jag gick där för att björnen skulle veta att en galen käring ska man akta sig för

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra att du satte skräck i den björnen! han kommer säkert aldrig tillbaka. javisst är människor läskigt skrämmande också.

      Radera
  8. Svar
    1. ja, det är de. älgar och sådant. och vildsvin.

      Radera
  9. Vildsvin skulle jag akta mig för men en ensam varg tycker jag nog inte skulle vara så skrämmande. En vargflock däremot, på en mörk kväll skulle nog få mig att söka skydd snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. skulle inte gilla ens en ensam varg. skulle kunna bli rädd för en stor älg också

      Radera