fredag 17 november 2023

Fem en fredag v. 46 2023: Glada timmen

elisamatilda: Fem en fredag v. 46:

1. Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad? 
Tidigt på morgonen eller ca kl 18 och framåt

2. Var någonstans umgås du helst? På lokal som inte är för stimmig

3. Vad tycker (eller tyckte) du om att umgås med kollegor? Ett par stycken tillhör mina bästa vänner


4. När testade du senaste något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)? Inte alls länge sedan jag upptäckte ett rött vin med låg tanninhalt som jag inte fick ont i huvudet av.

5. Vad gör du helst efter en riktigt lång dag? Bingetittar på Yellowstone

11 kommentarer:

  1. tidigt på morgonen håller jag mig helst kvar i sängen... det blir nya ½-flaskor vin ibland som vi delar till god ost

    SvaraRadera
  2. ost och vin är så gott. roligt att testa vin

    SvaraRadera
  3. Tack för vintipset och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Fick tidigare alltid ont i huvudet av rödvin. När jag slutade röka (för 29 år sedan) så har jag aldrig haft problem med det! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har gått många år som jag undvikit rödvin för att slippa ledsam huvudvärk

      Radera
  5. Yellowstone? En serie? Var går den? Kan det vara en västern, i så fall har jag sett den fladdra förbi i någon kanal. Jag slutade dricka vin för många år sedan, först fixade jag inte rött, sen blev vita vinet för surt för magen. Vad återstår? Öl...
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yellowstone är en serie i fem delar på SkyShowtime. Kevin Costner spelar huvudrollen. vacker natur och mängder av vackra hästar i Montana. vitt vin har alltid fungerat och nu har jag ett rött också

      Radera
  6. Så du är både en morgon- och en kvällsmänniska. Det är inte ofta man hittar den blandningen;-)
    Tanniner fick jag googla. Så det är dom som gjorde att jag fick migrän när jag var i 30-årsåldern och drack rödvin. Sedan dess har jag bara druckit vitt vin. Jättekul att du hittat ett vin som du tål.
    Sedan fick jag även lära mig vad Yellowstone är för nåt - när jag googlade alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, det är inte så vanligt, men nu vet du att det finns. om det är väder så jag kan sitta ute och äta då kan jag vara morgontidig. det är lite roligt att ha ett rött vin som går bra att dricka. även om det inte blir mycket varken rött eller vitt vin nuförtiden. om en gillar hästar i massor och vacker natur (Montana) är Yellowstone en perfekt serie. Kevin Costner har vunnit på att åldras

      Radera
  7. Mums för Zinfandel druvan! Bästa rödvinet!
    Yellowstone har jag hört talas om, en väldigt populär serie va? Visas den på Netflix eller?
    Ha det gott!

    SvaraRadera