måndag 7 mars 2022

Selfie


Klimakteriehäxan: "Här lär veckans "nycklar". Du svarar med ett enda ord eller gör tillägg om du vill, var så långrandig eller kortfattad som du känner för. Nu kör vi!

1. Civilstånd: Gift 

2. Utsikt: Trädgård, träd

3. Från fruktdisken: Drakfrukt (Drakfrukten har ett lågt innehåll av kalorier, men innehåller stora mängder näringsämnen som bland annat vitamin C, järn, fosfor, kalcium, fibrer och antioxidanter. Drakfrukten med rött fruktkött är dessutom rik på lykopen, samma karotenoid som finns i tomater, och har antioxidativa egenskaper i kroppen vilket skyddar cellerna mot oxidativ stress.)

4. Bra att ha: Tång

5. Underhållning: Gospel

6. Stilfullt på kroppen: Lilla svarta

7. Drömyrke: Allmänläkare

8. Äter för sällan: Edamer

9. Bra bok: Rabbit, run

10. Hund:  Norfolkterrier

11. Guilty Pleasure: Rocky Road Kola (ljus)

12. Sällskapsspel: Alfapet 

10 kommentarer:

  1. Drakfrukt har jag nog aldrig köpt, ska ändra på det! Kul att du också gillar Updike. Och den lilla svarta är ju evigt grön, om man får säga så ... Tack för att du hänger på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är faktiskt riktigt kul. visst är den svarta grön. dessutom blir den ju det med tiden,liksom

      Radera
  2. Här började vi likadant =) Drakfrukt kan ha ätit det på ett julbord.... ett Karibisktjulbord. Tror inte att de äter julbord i Karibien men det var ett mycket fräscht att äta och man var inte alls så där proppmätt som efter ett svenskt. Tänger är bra till mycket, ligger tre sorter i hallbyrån. Du ha en bra tisdag! Här blir det en kort promenad och liten vårplantering innan de är dags att bege sig till jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ser ut att bli en solig tisdag. det räcker långt. ska nog krafsa lite bland löven i trädgården

      Radera
  3. Det är kul att se hur andra löst sin selfie. Den är ju ganska begränsande när man måste hålla sig till en viss bokstav hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst, men det är ju tankeverksamheten som gör det roligt

      Radera
  4. Den lilla svarta är alltid aktuell och mycket stilfull. Dralfruk är något jag aldrig smakat. Är kanske dags för det med tanke på så nyttig den är. Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Hej drakfrukt är något helt nytt för mig, men nu blev jag nyfiken ,-) Den lilla svarta har jag aldrig haft. Tycker du fick dina svar mycket bra. ,-)
    Tack för titten hos mig ,-)
    Primrose

    SvaraRadera
  6. Drakfrukt, googlade, o visst har jag sett någon bland exotiska frukter i frukthyllan. Men därifrån till att köpa något jag inte vet hur det smakar eller hur man använder den är steget långt speciellt när de exotiska inte är det billigaste. Men testar gärna när jag ser nästa gång, hit till lilla Sundborns Coop Nära lär den inte irra sig...
    Du kanske ska omskola dig till läkare, finns alltför få duktiga!

    SvaraRadera
  7. Drakfrukt lät nyttigt, de får jag kolla in hur de se ut och köpa hem lite. Har aldrig hört talas om det tidigare.
    Allmänläkare är ett bra yrke då gör man mycket för mänskligheten.
    Trevlig svar, alltid kul att få ihop dem med sista bokstaven till första 😊
    Kramiz

    SvaraRadera