måndag 14 mars 2022

Selfie v. 11 2022

 

Klimakteriehäxan: Selfie v. 11. Tumskruvarna dras åt. Nu ska vi beskriva oss själva. Jag har lyssnat på alla Katarina Hahrs intervjuer. Väldig bra.

1. Mitt hår är: Spikrakt  och mestadels vitt på framsidan och stålgrått på baksidan

2. Min panna är: Slät

3. Mina ögonbryn är: Tunna, men dock

4. Mina ögon är: Alldeles gulgröna eller gröngula

5. Min näsa är: Aristokratisk

6: Min mun är: Krum

7. Mina armar är: Muskulösa

8. Mina (mitt om du är man) bröst är: Avtagande

9. Min midja är: Elakartad

10: Min rumpa är: Dyster

11. Mina ben är: Riktigt fina

12. Mina fötter är: Alldeles tillräckliga, storlek 38

20 kommentarer:

  1. Aristokratisk och muskulös med fina ben - det låter väl inte illa alls! Härlig selfie!

    SvaraRadera
  2. Mitt hår är raka motsatsen till ditt både till färg och utseende =) Kul att läsa dina svar. Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. så du är vit på bakhuvudet och stålgrå på framsidan. och lockig. hoppas att solen skiner på dig också

      Radera
    2. Nja, var nog lite otydlig inga spår av vita eller gråhårstrån än =)

      Radera
  3. Heisann, hyggelig å tolke at du er fornøyd med deg selv ;:OD) - ingenting er bedre enn det. Ha en fin dag ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej. jag är inte särskilt nöjdmed mig själv alls! men - vad gör en? så länge hälsan är någorlunda och en kan röra sig utomhus och solen skiner får en vara nöjd

      Radera
  4. Jag tycker gott att vi kan vara nöjde med oss själva! Det är inte ytan som räknas, utan hur vi är som människor! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker nog att ytan räknas i många sammanhang. alltför många. men visst är det hur en är som människa viktigast när allt kommer tillkritan

      Radera
  5. En aristokratisk näsa - då tänker jag automatiskt på England och Oxford eller Cambridge;-)
    Du är inte nöjd med din midja och din rumpa - en himla tur då att benen är fina och håller dig "upprätt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. trevligt att du tänker på Oxford och Cambridge på grund av min näsa. visst är jag glad att jag står på benen!

      Radera
  6. Svar: Håller helt med dig. Gillade inte första avsnittet av Annika. I och för sig gör Nicola Walker som Annika ett suveränt skådespelarjobb, men nej, jag gillade det inte. Att prata rakt in i kameran har bara fungerat en enda gång och det var i den engelska versionen av "House of Cards", där Francis Urquhart (https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Urquhart) pratade till tv-publiken. Då funkade det, men inte i Annika.
    Ska kolla ett avsnitt till av Annika, för att ge serien en chans till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det fungerade i House of Cards. men här blev det fånigt. hon tramsade för mycket och hon ska ta sin dotter på allvar.

      Radera
  7. fått större fötter för varje barn jag fött

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! det kan stämma. jag hade 36 1/2 - 37 från början. efter två barn har jag 38.

      Radera
  8. Fina ben, är en bra egenskap. Förr tittade alltid karlarna på fina ben, haha, jag vet, för min mamma hade just fina ben.
    Kul selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är bra med fina ben. ännu bättre om de tål att stå på. jag funderar på att lära mig gå på de skyhöga klackarna som alla prinsessorna använder hela tiden. och alla artister och liknande

      Radera
  9. Du har varit riktigt duktig som inte behövt fuska just nånting! Men var fick du s:et som sista bokstav i första frågan...skitsamma förresten.Önskar att min näsa vore aristokratisk och benen snygga...

    SvaraRadera
  10. Det var knepigt den här gången, men jag tycker att du lyckats bra!
    /Ingrid

    SvaraRadera