torsdag 3 mars 2022

Helgfrågan v. 9 2022: Vad köpte du på bokrean?


Mias helgfråga v. 9 är en samvetsfråga: Vad köpte du på bokrean? 

Som vanligt blev det mer än jag tänkt. Vilket (som vanligt) inte betyder så mycket eftersom jag (som vanligt) inte tänkt köpa någonting.

Så som vanligt blev det precis som vanligt: Same procedure as last year.

Men Lina Wolffs nyöversättning av Hundra år av ensamhet kunde jag inte motstå eftersom det för många år sedan var en läsupplevelse för mig.

Stöld av Ann - Helén Læstadius har jag länge tänkt läsa och nu kan jag ju göra det i lugn och ro precis när jag vill. 

Fädernas missgärningar av Åsa Larsson eftersom det är sista boken om Rebecka Martinsson och eftersom den fått jättefina omdömen. 

Samt ett par titlar som inte kan avslöjas här. Små grytor har ju också ögon...

16 kommentarer:

  1. Wolffs nyöversättning köpte jag också, tror att jag kommer hitta mer på slutrean

    SvaraRadera
  2. Stöld ska jag nog skaffa men då blir det pocket.

    SvaraRadera
  3. Stöld har jag köpt av bokklubben men ej läst än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att den är bra. ska läsa i påsk, kanske

      Radera
  4. Jag har inte köpt någon bok alls ännu. Men så brukar jag ofta vänta mot slutet ��. Stöld har jag dock här hemma, ska väl ta och läsa den är tanken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ibland är det väl rea på rean också?

      Radera
  5. Stöld tyckte jag om.

    Små grytor har också ögon var ett nytt uttryck :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att jag kommer att gilla Stöld. mina små grytor har både öron och ögon

      Radera
  6. Ja det är ju fint om det går att kombinera bokreashopping med presentshopping!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det blev två böcker jag inte tänkt på innan, men vi har födelsedagar i mars, april och juli

      Radera
  7. Stöld är otroligt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har en känsla av det, ja. nöjd med att jag införskaffat den

      Radera
  8. Stöld vill jag läsa. Men lånar den nog på bibliotek.

    SvaraRadera