söndag 27 mars 2022

En smakebit på søndag v. 12 2022

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger administrerar läsutmaningen En smakebit på søndag. Vi bjuder varandra på en smakebit utav det vi just läser, Utan spoilers, förstås.


" när hittade jag tömde mitt källarförråd i vårberg hittade jag en påse med gamla papper, anteckningsböcker, fotografier och  gamla, gamla brev. dom är från isabel, från hannah, ett från rebecka, som jag hatar. två från dig. jag minns dom inte ordagrant just nu, för jag sitter här i soffan och orkar inte leta upp dom, men, i vårberg satt jag på huk där på golvet i källarförrådet, finns inga lampor där nere så jag lätste med mobilens ficklampa, jag läste breven och grät"

Från sidan 1 i där var du större, än bokstäverna som bildar ditt namn av Hanna Rajs. Fler smakebitar HÄR

16 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Har inte hört talas om boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte jag heller förrän jag såg den hos en väninna

      Radera
  2. Känner varken till bok eller författare.

    SvaraRadera
  3. Okänd bok och författare för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Det var ett speciellt sätt att skriva. Det kan innebära antingen något fantastiskt eller något som är svårläst

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte svårläst i alla fall. åtminstone inte ännu så länge

      Radera
  5. Det er morsomt å finne frem gamle brev. Det er nesten en følelse av at det er en annen person som har skrevet dem enn den personen man kjenner i nåtiden :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan kännas mycket avläset. ett annat liv

      Radera
  6. Nu var du tidigt ute, boken har inte kommit ut än. Men jag läste att det är en skildring av sorg som inte släpper taget. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, den är inte utkommen. första rec dag 22/4.

      Radera