fredag 18 mars 2022

Fem en fredag v. 11 2022: Blandat


 elisamatilda: Fem en fredag v. 11: Blandat

1. Hur har din vecka varit?
Helt OK. Flera soldagar med läsning på altanen
 
2. Har du upplevt något nytt i veckan?
Bibliotekets nya ansikte
 
3. Vilket problem fick du lösa i veckan?
Banktransaktion
 
4. Vad har du haft för mål med veckan?
Att sortera alla papper som blivit liggande på hög.
(Veckan är inte slut än.)
  
5. Kommer helgen bli bättre? Eventuellt. Men det behövs egentligen bara lite sol

20 kommentarer:

  1. Underbart att kunna sitta ute igen, Kivra minskar pappershögar, dotterns tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok! ska kolla upp! tror egentligen att jag sparar lite väl mycket papper

      Radera
    2. årets deklaration kom i Kivra i mobilen

      Radera
    3. årets deklaration kom i Min myndighetspost i mobilen

      Radera
  2. Åh, längtar efter sol. Förra veckan när jag jobbade så mycket var det så vackra dagar och nu när jag är ledig är det inte alls lika fint. Pappersarbete är inte så kul men behövs ju göras....

    SvaraRadera
    Svar
    1. en suger i sig sol och ljus. grå morgon här; tandhygienist och när jag kom loss från henne sken solen som på beställning. altanen i eftermiddag!

      Radera
  3. Visst är det skönt att sitta ute i solen och läsa! Sortera papper är inte så kul men det känns väldigt bra när det är gjort!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var väldigt varmt i solen en stund idag. sedan blev det riktigt kallt. och papperen, visst är det skönt när de r på plats

      Radera
  4. Jag fick ett helt nytt namn på min kommentar här ovan. Vet inte hur det gick till men vanligen är jag Violen i bloggsammanhang.

    SvaraRadera
  5. Ja, vi hoppas på mera sol i helgen! Å jag hoppas jag också ska läsa lite mer i helgen!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. solen kom vid middagstid idag just som jag kom ut från tandhygienisten. det kändes bra

      Radera
  6. Sol vill vi absolut ha, både för blommornas och vår egen skull. Papperhögarna finns kvar även på måndag, så passa på att njuta i helgen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har du rätt i. solen kommer först. en törstar efter ljus

      Radera
  7. Jag använder Kivra och det är skönt, o räkningarna går på autogiro så det är minimalt med papirer. Jag har inte invigt min läsplats på altanen ännu, kanske hinner jag på söndag. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kastar mig ut i full vintermundering så fort solen nått altanen. ska kolla upp Kivra

      Radera
  8. Håller helt med dig vad gäller ettan och femman. Efter 12 soldagar blev det grått igår och idag regnade det lite. Men finvädret ska visst vara återställt till helgen och hela nästa vecka.

    SvaraRadera
  9. Sol har det varit mycket av nu, blir mer i helgen. Ljuset är bland det bästa tycket jag. Så biblioteket har nytt ansikte, tolkar det som ombyggnation?

    SvaraRadera
  10. Sitta och läsa på altan lät skönt och avkopplande. Det soliga vädret håller i sig, varjefall här hos oss. Banktransaktioner ja de får man lösa ibland. Sortera papper, jag försöker leva pappersfritt både hemma och på jobbet, enklare att ha allt på server.
    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. papper och papper. protokoll, föredragningslistor, anteckningar, planering osv. kan inte ha allt i datorn

      Radera