måndag 28 mars 2022

Selfie v. 13 2022

 
 
Klimakteriehäxan: Selfie v. 13 

1. Alltid till frukost: Ruccolasallad

2. Omläst bok: Dinas bok av Herbjörg Wassmo

3. Flerårigt plagg: Kappa (lång, svart, Hettemarks; varmt och skön)

4. TV-program: Against the ice

5. Reser ofta med:  Ecco-skor på fötterna

6. Barnslig favorit:  Olles skidfärd av Elsa Beskow

7. I filmens värld:  Djungelboken

8. Museum att återbesöka:  Japans Nationalmuseum i Tokyo

9. Kläder jag köpt två av: Mössor

10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Renett

11. Kollar på nätet: Trevlig bloggar

12. Ord jag längtar efter att höra igen:  Rosenskära, Reine Claude, Ringblomma

11 kommentarer:

  1. Dinas bok har stått här oläst i hyllan i en evighet ... Jag har en svart lång ullkappa som jag haft i över 30 år, visst slår jag dig väl då??? Kan inte skiljas från den! Och bekvämt på fötterna måste man ha när man reser, helt rätt. Trevligt att du delar med dig av ännu en selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dinas bok tyckte jag mycket om när jag äntligen läste den. min svarta ullkappa är inte långt ifrån 30. bekvämt på fötterna är alltid viktigt

      Radera
  2. Vilken mysig lista, håller med om det med bloggar också. Sedan det där med mössa känner jag igen själv, har också mer än en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst hittar en många bra bloggar på nätet. har flera mössor men använder dem sällan

      Radera
  3. Alltså att äta Ruccola till frukost - det var nytt för mig. Den salladen är mera känd som lunch- eller kvällsmat. Men varför inte;-)
    Renett fick jag googla och lärde mig att det är en äppelsort. Alltid lär man sig nåt nytt när man läser och deltar i utmaningar som Selfie:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag äter ruccola varje frukost. tycker att det är en rejäl och matig sallad. undrar vad äppelsorten Renett kallas i folkmun. känner igen äpplet från barndomen, men har inget svenskt namn på det

      Radera
  4. Heisann, felles salatfavoritt ( tror jeg har det med på en annen selfie), og Dinas bok har jeg lest, men bare en gang!
    Å, jeg kom på da jeg leste svaret ditt mössor, jeg kjøpte en serie "alpeluer" i ulike farver fra Gudrun Sjöden... det hadde jeg glemt!
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvaraRadera
  5. vi skulle till Rom, mina Ecco-skors sulor smulades sönder redan på tåget till Stockholm... hade inte fler sköna skor i resväskan, vi skulle promenera massor i Rom, för det var busstrejk... fick gå mycket i mina för små finskor...

    SvaraRadera
  6. Ruccola till frukost? Den var otippad...den är god men kommer inte fram så tidigt på dygnet. Dinas bok var fin, Against the ice låter som något man ska kolla på snart, de smälter ju i en farlig fart! Renett fick jag googla på, hade aldrig gissat att det var ett äpple! Kluriga roliga svar, ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
  7. Snart är det dags att sätta fröerna till orden du längtar efter! Att resa i Eccoskor är bekvämt =) Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  8. Ecco-skor är så sköna. Det säger kvalitet precis som Hettemarks gjorde på sin tid. Hettemarks låg här i min lilla hemstad, och familjen bodde också här. Ett av barnbarnen är Johanna Westman, TV-kock i Go´kväll och deltagare i frågeprogrammet Muren.
    Ha det gott!

    SvaraRadera