onsdag 21 juni 2023

Veckans kulturfråga v. 25 2023

enligt O: Veckans kulturfråga v. 25: Vilka kulturella planer har du för sommaren?

Jag har inte så många planer för sommaren mer än att läsa Spaningen del 5: Den fångna av Marcel Proust. Och så tänkte jag ta upp en gammal sommarvana, nämligen att läsa något av Thomas Hardy. I år tänkte jag läsa om Two on a Tower. Den läste jag i juli för 25 år sedan så den kan det ju finnas anledning att repetera. Och så fortsätter jag med Stefan Ahnhem. Näst i tur står Den nionde graven. En eller annan konsert brukar det bli under sommaren och jag skulle gärna se utställningen om Edith Södergran som fotograf, Fotoutställning ”En annan Edith” på Rackstadmuseet i Arvika, Sverige 15.4-27.8. Lite långt, men i alla fall.

10 kommentarer:

  1. Thomas Hardy vill jag också läsa, har några gamla dvd-klassiker, vi får hoppas på några regniga dagar...

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen om Edith, jag har ju Rackstadmuseet på en snorloskas avstånd när jag är i Barndomslandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul för dig! tror att jag ska låna boken också

      Radera
  3. Det räcker gott att läsa så får man lite kultur.

    SvaraRadera
  4. Jag ska också läsa. Vad har jag inte bestämt än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har vissa planer. sen får en se vad det blir

      Radera
  5. Åh, synd att Arvika ligger så långt från mig.

    SvaraRadera