söndag 25 juni 2023

En smakebit på søndag v. 25 2023

astridterese på den norska bokbloggen betraktninger håller i søndagsutmaningen En smakebit på søndag. Vi bjuder varandra en smakebit utav det vi just läser. Utan spoilers, förstås.

"Han körde fortfarande fort och gillade snygga bilar. Mindre än trekvart senare öppnade jag ytterdörren och såg honom kliva ur sin hyrda Sterling. Han var fortfarande den Mark jag mindes, samma vältränade kropp och samma långa självsäkra kliv. Med några hastiga steg kom han uppför trappan med ett litet leende. Efter en kort kram blev vi stående i farstun ett ögonblick utan att komma på något vettigt att säga. "Dricker du fortfarande whisky?" frågade jag till sist. "Det har inte förändrats", sa han och följde med mig in i köket." Från sidan 29 i Indicier av Patricia Cornwell. Andra boken om Kay Scarpetta. Fler smakebitar HÄR

16 kommentarer:

  1. Jag har läst mycket Cornvall men dock inte denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har varit väldigt förtjust i Scarpetta-serien

      Radera
  2. Jag har inte heller förändrats. Jag tar gärna en whisky :)

    SvaraRadera
  3. Den tror jag att jag har läst, men det var väldigt många år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är väldigt länge sedan jag läste Cornwell

      Radera
  4. whisky är gott med kaffe och grädde

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hoppar gärna över kaffet och grädden

      Radera
  5. Tack för smakbiten! Har läst några böcer av författaren men det var ett bra tag sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. om jag förstår saken rätt har hon inte skrivit något nytt på länge

      Radera
  6. Jag visste inte att Sterling var en bil men så är jag inte heller särskilt bilintresserad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte jag heller. men jag litar helt på Patricia Cornwell

      Radera
  7. Den här serien läste jag väldigt många böcker i, men till slut tröttnade jag. Men de första minns jag som väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag också. men någonstans tog det slut. tror för övrigt att de första var bäst

      Radera
  8. Trots att jag inte läser deckare känner jag till författaren. Tror deckare åker i topp inte bara på påsk utan även under sommaren, kanske med feel-good som utmanare. Tack för smakbit, trevlig sommarvecka

    SvaraRadera
  9. Patricia Cornwell har skrivit väldigt mycket och bestämt filmades en del av hennes titlar. jag tycker mig minnas en lång, blond, kraftfull kvinna som spelade Kay Scarpetta men jag kan inte komma på vad hon heter. har sökt på alla sätt

    SvaraRadera