fredag 30 juni 2023

Fem en fredag v. 26 2023: Till ända

elisamatilda: Fem en fredag v. 26: Till ända

  1. Vad var sist på din senaste inköpslista? Ruccolasallad
  2. Vad sa du senast att du aldrig kommer göra igen? Köpa klänning på nätet. Jag tror att jag handlar svenskt, men varan kommer från Kina
  3. Vilken tv-serie eller film såg du senast klart? TV-serien Tunneln 2
  4. Vad tog senast slut hos dig? Osten
  5. Hur avslutar du ett samtal? Vi hörs och ses! Hej då! Om jag talar med mina vänner

20 kommentarer:

  1. talar nästan mest med barnen, ringde dock till banken i veckan för en räkning blev Avvisad, fick förklaring

    SvaraRadera
    Svar
    1. blev du både avvisad och fick förklaring?
      låter konstigt

      Radera
  2. Otur med klädköpet! Jag har dålig erfarenhet av klädinköp på nätet så nu vill jag först se det jag köper.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var fina bilder på klänningen jag köpte, men sedan kom något som inte såg ut som på bilderna. en kl'änning kom inte alls för tyget hade tagit slut?!?

      Radera
  3. Det är ju lite lurigt att veta nu om man handlar svenskt eller inte. Alla hemsidor är skrivna eller översatta på svenska och det är bara tur om man ser att det är något som inte ser "helt riktigt ut"... Men tyvärr är det nog framtiden med handeln, mycket kommer importeras. Men då måste också märkning och liknande bli tydligare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det framgår ju inte alls av annonserna att döma att en plötsligt handlat med Asien

      Radera
  4. Jag undviker verkligen att handla på nätet. Känns bättre att gå till en "riktig" affär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det blir "riktiga" affärer här i fortsättningen också

      Radera
  5. Vi har inte så många affärer här i Dalarna, så nog handlar jag kläder på nätet. Men även affärerna har ju mest utländska plagg. Trelvig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inget emot att handla på nätet om jag säkert vet vem jag handlar med

      Radera
  6. Jag handlar också på nätet, och visst blir jag besviken många gånger, tur man kan skicka tillbaka! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. att skiska tillbaka plaggen till Kina blir ganska dyrt

      Radera
  7. Att köpa kläder på nätet har jag gjort tre gånger. Två gånger var det totala floppar. Precis som du var plaggen från Kina och så långt ifrån bomull man kunde komma. Storleken var också fel. Så kläder och skor klickar jag INTE hem längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. storlekarna ska vi inte tala om! min smala lilla dotter får ha xxl eller något om pl<ggen ska passa. skor kan jag köpa från Ecco. där fungerar det alltid. även om jag skulle vilja skicka tillbaka

      Radera
  8. Osten tar ofta slut här.. vi älskar verkligen ost. Nu påminde du mig om att jag har en bit Brie i kylen, den ska jag äta med nyplockade körsbärstomater idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ost är verkligen jättegott. och jag tycker att det är så roligt att pröva nya sorter

      Radera
  9. Jag handlar kläder från Shein men då får man mäta sig först och ta till i storlek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shein känner jag inte igen. jag brukar försöka kolla storlekar men det skiljer mycket mellan Europa och Asien

      Radera
  10. Det här med tv-serier svarar alla nästan olika på :-) Sedan avslutar vi samtal på ganska liknande sätt. Kul att läsa andras svar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men Happy Valley går igen, tycker jag. finns ju inte så många sätt att avsluta samtal på. har sett att i TV - serier säger de ofta inget särskilt utan bara lägger på

      Radera