tisdag 4 juni 2019

Veckans topplista v. 23 - Böcker jag ser fram emot i sommar

Johanna vill veta vilka böcker vi ser fram emot i sommar och det ska hon få. Troligtvis kommer jag att läsa en hel del riktigt gammalt också.

1. Jag väntar i snön av Daniel Dencik
Om en pappas kamp för att få träffa sitt barn-. Polaris förlag


2. Kirke av Madeline Miller 
Om gudinnan som förförde Odysseus. W&W

3. En cirkel av sten av Elly Griffiths
Mer beöver inte sägas. Jag har plats nr 53 i bibliotekskön

4. Systerklockorna av Lars Mytting
Om ett par kyrkklockor i Gudbrandsdalen på sent 1800 -tal 


5. Mitt år av vila och avkoppling av Ottessa Moshfegh
Ung kvinnas experimenterande med narkotisk dvala. Modernista

30 kommentarer:

  1. Kirke är jag också nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. tack för tips, snö kanske jag inte läser om i sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. du kanske kommer att behöva svalka dig i sommar

      Radera
  3. Bra att bli påmind om Lars Mytting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den verkar lovande. han är mycket speciell

      Radera
  4. Tycker jag känner igen Ottessa Moshfegh. Är det inte hos som har skrivit Eileen? I så fall kommer jag att läsa en bok av henne, någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, det är hon med Eileen och den var bra

      Radera
  5. Vilken kö på Griffiths bok! Men är det inte Elly hon heter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst heter hon Elly! tack för påpekandet!

      Radera
  6. Elly Griffiths bok vill jag läsa såklart, och gärna Kirke med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Griffiths är ju ett måste och Kirke skulle kunna vara spännande

      Radera
  7. Jag väntar i snön finns i min läsahög. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  8. Oj vilken kö på Griffiths, det brukar det inte vara där jag jobbar även om det är många som läser.

    SvaraRadera
  9. Är nyfiken både på Kirke och Moshfeghs bok!

    SvaraRadera
  10. Tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  11. Jag väntar i snön kom faktiskt som en överraskning för inte så länge sedan.

    SvaraRadera
  12. Oj över 50 i kö för en bok? Den förf. får jag ta och kolla, okänd för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan bli värre än så. Allt jag fått lära mig har 156 i kö

      Radera
  13. Elly Griffiths serie måste jag försöka komma ikapp med! Känns som om jag är flera böcker efter men så illa kan det nog inte vara :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. himla trevligt att ha flera böcker kvar
      i serien

      Radera
  14. Elly Griffith har jag ännu inte läst något av, men jag vill. De andra är helt nya för mig så jag tackar för flera intressanta tips! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elly Griffiths har något speciellt. en tröttnar inte på henne

      Radera