torsdag 6 juni 2019

Helgfrågan v. 23

Mias helgfråga iv. 23 är inspirerad av Fröken Christina:

Vilken typisk svensk bok borde man läsa?
Herrarna i skogen av Kerstin Ekman.  Kerstin Ekman promenerar i skogarna i Ångermanland, Jämtland och norra Roslagen i sällskap med herrarna som hon lärt känna genom deras böcker och hunden. Herrarna har öppnat skogen för henne men även lärt henne att se vad hon har runt fötterna. Och uppe i träden. En helt fantastisk bok, tycker jag. 
 Bildresultat för svenska flaggan
Bonusfrågan: Hur firar ni Nationaldagen?
I trädgården, i skuggan under den stora boken med ett stort glas iskalltvatten med mynta i. Och med en hög böcker inom räckhåll, förstås.

11 kommentarer:

  1. Svar
    1. absolut! tack och lov så blåser det lite här

      Radera
  2. Bra förslag, den boken borde man nog läsa!

    SvaraRadera
  3. Den boken känner jag inte till. Roligt att få läsa svaren på frågan. Tankarna bland bokbloggarna har gått åt lite olika håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det har de verkligen. men så är det ju ofta

      Radera
  4. Kerstin Ekman har jag läst men inte den. Låter intressant, inte minst det regionala :-)

    SvaraRadera
  5. Låter väl som ett utmärkt sätt att fira nationaldag på! :)

    SvaraRadera
  6. Kerstin Ekman är ett bra val. Inte läst denna men annat.

    SvaraRadera
  7. Ja, Ekman måste jag ju läsa snart men just den här har jag inte.

    SvaraRadera
  8. Känner inte till den boken!

    SvaraRadera