torsdag 13 juni 2019

Helgfrågan v. 24

Mias helgfråga:

Hur viktigt tror du det är att man besöker och kommentarer andra bokbloggare? Utveckla gärna...

Jag tycker att det är både viktigt, roligt och lärorikt att besöka andras bloggar. Och jag förmodar att jag inte är ensam om att tycka att det är roligt med en kommentar så jag kommenterar ofta. Och så många boktips en får! En kan ju inte hålla reda på allt själv. 
 
Bonusfråga: Vad är din favorit bland fikabröd?
Walkers shortbread. De smakar verkligen pure butter. 


24 kommentarer:

  1. Oj, vet du- vi ska sova en natt i Aberlour på Skottlandssemestern i sommar, där har Walkers en fabriksbutik! Återstår att se om vi hinner med något besök, men jag ska minsann försöka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det måste du lägga in i schemat. det finns många andra fina kex/kakor därifrån

      Radera
  2. Javisst är det lärorikt med , det har du rätt i. Shortbread har jag aldrig ätit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läsrt mig mycket om genrer som jag inte läser så ofta, till exempel. kolla Shortbread, det kan bli en favorit

      Radera
  3. mitt läsande har verkligen berikats av vokbloggar! Walkers shortbread går an men är inte det godaste, gillar Ginger Nuts mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillar smörsmaken. visst lär man sig av andras bloggar

      Radera
  4. Shortbread är gott! Jättekul med alla olika bloggar och tips en får.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillar torra kakor. bokbloggarna berikar

      Radera
  5. Rätt påpekat av dig: det kan vara lärorikt att läsa bloggar också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det så. det är kul. jag tror på det livslånga lärandet

      Radera
  6. Det är lite trist när man knåpat ihop en längre recension och inte en enda kommenterar. Det blir faktiskt fler kommentarer om man skriver något som inte alls är av vikt.

    Den där kakan ska jag hålla utkik efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör det! de finns lite överallt, till exempel i téaffärer. en kan också baka själv...

      Radera
  7. Det är kul att läsa andras bloggar och oftast får man boktips som man inte tänkt på innan. Kommentarer visar ju att det finns andra där, men är dock dålig själv på att lämna kommentarer eller svara på dem.
    Hmm, lite ovanligt med en inte svensk kaka som favorit, har dock inte smakat på dem så jag kan inte uttala mig om vad jag skulle tycka om dem.

    SvaraRadera
  8. de engelska kakorna är ganska vanliga i Sverige. de smakar lite knäck och mycket smör. mums!

    SvaraRadera
  9. Det är alltid roligt att läsa vad andra tycker om böcker. Det ger mersmak eller förstärker ens egen åsikt.

    Jag har faktiskt bakat shortbread för några år sedan. Farligt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har faktiskt ett recept men jag har aldrig vågat mig på att göra dem. men de blir dyrare och dyrare att köpa så det vore nog dags att göra egna

      Radera
  10. Kan bara hålla med dig i allt ang. kommentarer o sånt! Den sortens shortbread minns jag från England, men det var ett tag sedan. Testat baka hemma också, blev faktiskt lika bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag får göra slag i saken och testa ett recept som jag haft länge men aldrig prövat

      Radera
  11. Ja, lärorikt kan det definitivt vara

    SvaraRadera
  12. Håller helt med dig, så kul att få så många nya tips, jag som bor på landet har inte tillgång till bokklubbar eller annat..

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, och så klarar en inte att hålla reda på alla nya - och gamla - böcker
      själv. en behöver draghjälp

      Radera
  13. Ja, Shortbread är gott! Kul med kommentarer är det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. och nu förstår jag att jag måste börja baka shortbread själv

      Radera