torsdag 27 juni 2019

Helgfrågan v. 26

Mia undrar i sin helgfråga vad vi tycker om att läsa böcker i läsecirkel.
Lånad bild

Mitt svar: Det är väldigt roligt och mycket givande att läsa böcker i cirkel. En får se saker och ting ur olika synvinklar och ibland kan en till och med ändra uppfattning helt och hållet om något läst. Alla har olika ryggsäckar och upplever läsningen på olika sätt. Ofta leder diskussionerna in på allmänmänskliga existentiella frågor. 

Bonusfrågan: Grilltips.

Glöm det. Jag grillar inte. Men om någon annan grillar och bjuder äter jag gärna en köttbit eller någon god korv. Med sallad till

14 kommentarer:

  1. visst får en nya infallsvinklar i bokcirklar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, och så läser en böcker som en kanske inte valt själv

      Radera
  2. Ja så är det säkert ska bli spännande när vi ska bokcirkla om boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. en kan bli väldigt häpen ibland och undra om en läst samma bok

      Radera
  3. Ja visst är det så med bokcirklar, och när det gäller grillning, äter om jag blir bjuden men bara grönsaker, är vegetarian.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ett väldigt bra sätt att umgås på. jag äter också om jag blir bjuden; både kött och grönsaker

      Radera
  4. Jag TROR att jag skulle gilla bokcirkel. Men är inte helt säker ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tror jag nog att du skulle. det är givande på så många olika sätt

      Radera
  5. Det är intressant och lärorikt med att lyssna på andras tolkningar av en bok, så det skulle jag nog gilla.
    Ha en fin fredag och helg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ger väldigt mycket att diskutera böcker. helgen verkar bli jättefin

      Radera
  6. Det fina med bokcirklar är väl att alla visar sin tolkning av boken. Det är alltid annorlunda i andras huvuden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst. en kan bli väldigt överraskad både av tolkning och person

      Radera
  7. Gillar att få andras perspektiv på lästa böcker, men till viss del kan man ju få det genom att läsa bokbloggar och recensioner i pressen.
    Fattar nog inte direkt storheten med detta eviga grillande. Föredrar mest kall mat på sommaren, mycket färska råa grönsaker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst, men en bokcirkel där en diskuterar öga mot öga tillför ändå något extra. nej, grillning kan jag leva utan

      Radera