fredag 28 juni 2019

Fem en fredag v. 27: Frågvis


Vilken fråga skulle du vilja ställa till valfri granne 
När läste du senast en bok?

När frågade någon dig sist hur du mår?
Idag. Min dotter

Vad svarade du på senaste frågan du fick?
Ja tack! När min syster frågade om jag ville ha vinbär
 
När var du senast nyfiken på något?. 
Jag är nyfiken hela tiden. Undrar hur jag ska hinna med allt  

Vilken fråga ställer du dig varje dag?.
Vem har sagt att just du kom till världen...?


Det är Elisa Matilda som undrar

7 kommentarer:

  1. har faktiskt pratat böcker med en granne, tillhör ovanligheter... jag har inga problem med att hinna med allt

    SvaraRadera
    Svar
    1. då är jag mera nyfiken än du, förmodligen

      Radera
  2. Det är bra att vara nyfiken men jag känner inte alltid att jag orkar det. Fast dyker något intressant upp så givetvis blir man nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det finns så mycket en inte känner till och inte kan. och jag blir ideligen nyfiken på författare

      Radera
  3. Jag har mera problem med att komma ihåg det jag läser om, både nyheter och böcker och annat. jag får lära mig blomnamn på nytt varje ny säsong...jobbigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. somligt försvinner ju. men det är väl för att en ska få plats med en massa nytt?

      Radera
  4. Jag blev väldigt nyfiken på kontexten av frågan du ställer dig själv varje dag? :)

    SvaraRadera