måndag 28 november 2011

Man kan ju alltid titta på bilderna































I en julbilaga till Aftonbladet fann jag svenskt mönster till några av de norska julekuler som

som presenterades i en bok till förra julen. De två norska gutterne Arne & Carlos stickade Julekuler på strumpstickor för glatta livet och skrev en bok om det hela.
I år har den kommit ut på svenska.

Att Pernilla Wahlgren är en notorisk julfirare är ingen hemlighet.
Hennes saffranssnäckor med mandelmassa och pistagenötter kan jag tänka mig att göra. Om man inte aktar sig kan man vinna Pernillas jul och då står man där sedan med hela kitet.

Hyacinter har jag redan köpt. De förstod inte bättre än att i stort sett slå ut medan jag bar hem dem. Men så synade jag inte rötterna heller.
Hysteriskt pynt för granen, recept till chokladkalender, julrosor, amaryllisar, mossdekorationer, kottekransar, vackra bilder, stajlade hem och tips, tips, tips.
Kul att titta på; snyggt och fint och underbart att inte behöva göra.

5 kommentarer:

  1. inte för sent, Hannele! säljs även imorgon.
    go for it!

    SvaraRadera
  2. Hyacinter (utan rötter) och amaryllisar skattar jag högt men stickade julkulor blir det inte i detta hus :-). Möjligen dock saffransbullar ....

    SvaraRadera
  3. Ingrid, jag har lyckligtvis fått en julkula. Fler lär det inte bli. Men jag tycker att det är roligt med grabbarna som sitter och pysslar.
    Pyssel är inte min starka sida för att uttrycka det milt.

    SvaraRadera