lördag 29 juni 2024

Veckans mening v. 26 2024

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord:"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på! Och länka i kommentarsfältet!"

"En kollega till mig som forskade i litteratur hade sagt att menyer är en litterär genre." 

Min Veckans mening v. 26 kommer från sidan 30 i Spridda över jordklotet av Yoko Tawada. I översättning av Vibeke Emond

7 kommentarer:

  1. lyssnade på Yoko Tawada när hon var i Göteborg, nyfiken på denna

    SvaraRadera
    Svar
    1. hade gärna lyssnat på henne. hon verkar vara väldigt speciell

      Radera
  2. Inte alla menyer väl? Det måste nog vara finare restauranger än dem jag besöker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. antagligen inte alla menyer. men jag hade aldrig tänkt tanken

      Radera
  3. Svar
    1. visst är det! hade inte tänkt på det

      Radera
  4. Tja, en litteraturforskare borde kanske veta. Men nog låter det allt lite fishy...

    SvaraRadera