måndag 3 juni 2024

Selfie v. 23 2024

Klimakteriehäxan: Selfie v. 23: Roliga timmen

1. När det var "rolig timme" i klassen i skolan var min roll: Absolut inte framträdande. Möjligen kunde jag läsa upp något roligt

2. Nämn ett riktigt rejält skrattminne! För väldigt länge sedan åkte min morbror och jag på bio och såg Dean Martin och Jerry Lewis och skrattade så tårarna rann.

3. I dag bestämmer jag själv när det är dags för rolig timme  då ...Har sällan behov av "rolig" timme. Snarare blir det då intressant timme med sudoku, korsord, olika quiz. Ren meditation och med penna i handen

4. Den ståuppkomikern skrattar jag åt: Johan Glans, Carl Stanley och - ibland när han inte spelar över - Per Andersson.

5. Den filmen/boken/tv-serien är verkligen rolig: Absolutely fabulous, Keeping up appearances och To the Manor born med Penelope Keith

6. Vad får man aldrig skämta om? En kan skämta om det mesta. Håller med om att det kan bero på hur. Men jag gillar inte när barn och djur förlöjligas. De kan inte försvara sig.

14 kommentarer:

  1. humor är svårt, Helt hysteriskt är ju roligt, Joanna Lumley är väldigt aktiv fortfarande i olika reseprogram fast hon är 78, fortfarande snygg

    SvaraRadera
  2. Menade du verkligen att svara "det mesta" på frågan: "Vad får man aldrig skämta om?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. både Klimakteriehäxan och du svarade "det mesta"

      Radera
    2. naturligtvis inte! men jag svarar ju på. vad jag inte tycker att en bör skämta om. jag gör om och gör rätt

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Svar
    1. Hannele - Jag skriver att man får skämta om allt. Men att det hänger på HUR man gör det

      Radera
  4. Hyacinth är en tillgång i tv-rutan!!! Men Per Andersson, nä, det blir för mycket för mig ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan det bli, men i sina ljusa stunder är han genialisk!

      Radera
  5. men skenet berar glömde jag att nämna, jag såg faktiskt 1:a programmet för en 14 dagar sedan... mycket bra serei :)

    SvaraRadera
  6. Kan sympatisera med fler av dina svar....Per Andersson är rolig i lagom mängd, fast jag träffade honom i Skövde utanför hotellet å privat är han helt annorlunda! Ja och The Bucket Woman" är en absolut favorit här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon är helt lysande! the Lady of the House speaking!

      Radera