fredag 14 juni 2024

Fem en fredag v. 24 2024: Förbrukad

elisamatilda: Fem en fredag v. 24: Förbrukad 

  1. När senast kändes det som om du blivit överkörd? När jag jagat ogräs i rabatten lite för länge och ländryggen protesterade. Ihållande
  2. Vad i ditt hem saknar batterier? Ficklampan
  3. Vad är inne på sluttampen inför att bytas ut? Kylskåpet (fruktar jag)
  4. Hur ofta byter du ut din tandborste? Jag byter huvudet på eltandborsten vid behov.
  5. Vilken förbrukningsvara använder du mest under en månad?Toalettpapper

10 kommentarer:

  1. skaffa en lämplig låg pall eller annat lämpligt, finns i BilTema och trädgårdsaffärer, kostar ca 200kr, böjda ryggar hade man för hundra år sedan

    SvaraRadera
  2. det känns som om jag alltid böjer på ryggen för något. har sett sådana där pallar och tror faktiskt att jag ska investera i en sådan. dynor finns nog också, tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. knädynor kostar 50 kr, även tolvåringen vill ha när hon hjälper mormor i trädgården

      Radera
  3. det blir nog bra ryggymnastik med en dyna, tror jag

    SvaraRadera
  4. Tänk att de flesta (alla?) har toapapper på femman....tråkigt med ländryggen, men ogräs är en "världslig sak"....

    SvaraRadera

  5. inte riktigt alla, men nästan. ja, det är jobbigt med ländryggen. enligt fysioterapeuten ska det gå över på ca sex månader. f-n tro´t😱

    SvaraRadera
  6. Usch vad jobbigt med ryggen. Har själv problem med mina höfter. Hoppas på att jag ska kunna ta tag i mig själv under semestern och komma igång med pilatesträning igen.

    SvaraRadera
  7. jag vill gärna tro att pilates är bra för ryggen också. mitt gym kommer att erbjud pilates till hösten

    SvaraRadera
  8. Min ländrygg ömmar också av och till...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. min ländrygg ömmar mest hela tiden. mycket tröttsamt. några enkla övningar hjälper en väldigt liten stund.

    SvaraRadera