måndag 29 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga v. 35


Barnboksbloggen  frågar så här v. 35: Hur ser din läsning av facklitteratur ut? Vilka ämnen läser du helst om när du läser facklitteratur? Har du några specialintressen som du gärna läser mer om? Eller läser du helst facklitteratur kopplade till ditt yrke även på fritiden? Eller läser du kanske bara skönlitteratur?

Lånad bild
Jag bryr mig inte så mycket om hur de böcker jag väljer att läsa är klassificerade. Ibland blir en häpen! Jag läser mestadels skönlitteratur, men en eller annan biografi eller memoar slinker gärna med. Har inget emot filosofi, psykologi, psykiatri, religionshistoria eller feminism heller. Eller flygning, segling och bergsbestigning. Djur kan en ju också läsa om. Och krukväxter och trädgårdar och bakning  och Japans historia. Ja, det händer att jag läser serier också, förresten. Specialintressena är Japan, böcker om böcker och litteraturhistoria. Vet inte riktigt vad jag med säkerhet kan säga att jag inte läser.

2 kommentarer: