söndag 28 augusti 2016

En smakebit på søndag

Mari på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten utmanar oss varje söndag att dela med oss av det vi läser utan att för den skull göra några
Bilden lånad från Killbergs bokhandels blogg
avslöjanden. Här kommer min smakebit:

"Garbo kom tidigt till restaurangen, hängde av sig sin tunna svarta kappa och ställde väskan på bordet framför sig. Hon stärkte sig med en Bloody Mary innan de andra kom. Idag gällde det. Skulle hon göra slut med tre av sina äldsta vänner eller fanns det en framtid för dem? Hon skulle inte backa. Gillade de inte hennes idé hade hon fått nog. Garbo var beslutsam men ändå nervös. Hur skulle hennes vänner reagera? Hon hann hälla i sig sin drink och knapra i sig en hel skål med nötter. Det var alltid Ingalill som brukade vara först på plats, men inte idag. Ingalill hostade till när hon såg att Garbo redan satt där."
Från sidan fem i Om ni inte börjar leva gör jag slut av Eva Swedenmark.
Fler smakebitar HÄR

29 kommentarer:

  1. Ja, lite nyfiken blir jag ju på vad hon har för idé. Gissar att det har något med att börja leva att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inte kommit så långt, men jag har ärliga avsikter

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Den här har jag sett reklam för i mejl från förlaget. Man undrar ju vad som ska hända sen!

    SvaraRadera
  3. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Är det den "riktiga Garbo" det handlar om? Det hade varit spännande...

    SvaraRadera
  5. Har sett denna nämnas på ett antal bloggar. Borde kanske hamna på läslistan. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var just på andra bloggar jag uppmärksammade den

      Radera
  6. Låter som om det kan bli en rolig bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Jag har läst om den här. Jag har fått intrycket att det är en feelgood-bok. Hoppas du skriver om den här sedan, det låter som en bok jag skulle vilja läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det verkar vara lite feel-good. jag kommer nog att skriva om den

      Radera
  8. En smakbit som får mig att undra vad som är i görningen ;) - tack för den! Känner inte alls till boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag undrar också. fick nys om boken genom ett antal andra bloggar

      Radera
  9. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. är spänd på att följa utvecklingen...

      Radera
  10. Den här ligger i en av mina läshögar och väntar på sin tur. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Den boken har jag funderat på att läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Lyssnade nyss på denna - en trevlig bok tycker jag :) Hoppas att du tycker om den!

    SvaraRadera
  13. Tack ör en intressant smakbit!

    SvaraRadera
  14. Den boken har i alla fall en lite annorlunda titel!

    SvaraRadera