fredag 12 augusti 2016

Bokbloggsjerka 12 - 15 augusti

Annikas Bokbloggsjerka 12 - 15 augusti. Tema skämskudde: Finns det en karaktär som du tycker är pinsam på ett eller annat sätt men som du ändå inte kan undgå att läsa mer om? Vem i så fall? Om du inte kommer på en karaktär så kanske du ändå har läst en bok som du upplevde vara i pinsammaste laget? Berätta, och du vet ju att det endast är fantasin som sätter gränser! Annica själv gillar inte Dolda kameran och Christopher Silfverbielke (Butler & Öhrlund) och det gör verkligen inte jag heller. En person som är pinsam, men som jag inte kan undgå att läsa om är Donald Trump. Men det är ju lite en fråga om information också.
En bok som jag nyligen försökte läsa men som jag lade ifrån mig för att jag tyckte att den var alltigenom pinsam var En liten smula underbar av Dawn French. Jag hittade inte en enda intressant person. Det var bara för mycket av allting. Pinsamt! Jag gillar förresten inte TV - serien Ett Herrans liv heller (där Dawn French spelar präst) och tyckte att det var väldigt tråkigt när den fick ersätta min favoritserie Keeping up appearances med den underbara Mrs Bucket som är så energigivande och får mig på gott humör för natten.

30 kommentarer:

  1. älskade Dawn Frenchs bok om en mogen kvinna i en mindre livskris, brittiskt roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. en omogen kvinna. brittisk humor brukar ha mer finess. det här var stora släggan rakt igenom

      Radera
    2. Herrans liv var också underhållande, skratt håller en ung ❤️

      Radera
    3. ett sådant avsnitt kan en stå ut med i värsta fall. till ett glas vin

      Radera
  2. Hoppsan, två helt olika reaktioner på den boken! Kul! Måste man skaffa sig en egen uppfattning kanske ...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör det! jag blev väldigt besviken i alla fall

      Radera
  3. Hahaha! Jag tror att jag skrev en (usel) recension av just "En liten smula underbar" - som jag tyckte var just usel. Klarade inte av att läsa klart den. Att karaktärerna växlade mellan kapitlen och hade så övertydliga egna röster gjorde mig galen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det saknades nyansering totalt. inte det minsta kul

      Radera
  4. Ja, Donald Trump är bra pinsam. Verkligen ett fall för skämskudden. Synd att han är så otäck också.

    Jag har bara sett ett avsnitt av Dawn French serie och det avsnittet älskade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dawn French har inget att sätta emot mrs Bucket!

      Radera
  5. Jag var lite besviken på den boken eftersom jag älskar allt annat Dawn French har gjort - inklusive The Vicar av Dibley - men hoppas nu att hennes senaste är bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men då hade jag ju hälften rätt i alla fall. TV-serien är bättre än boken i så fall

      Radera
  6. Kände inte till denna bok sedan tidigare.

    SvaraRadera
  7. Jag var tvungen att googla för att placera namnet Dawn French :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har råkat se några avsnitt av prästserien och häromdagen tog jag tag i En liten smula underbar, men kom inte särskilt långt

      Radera
  8. Donald Trump håller jag verkligen med om!

    SvaraRadera
  9. (Mrs Bucket verkar vara mest arg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej då, Hannele! hon är alltid full av energi och har stora planer. du måste verkligen bekanta dig med henne. hon är en källa till ständig glädje. och hon klättrar över staket och murar iförd hatt, handväska och tantskor

      Radera
  10. Har läst en hel del åsikter om den här boken, men har inte läst den. Förmodligen gör jag inte heller det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den den är verkligen bara pinsam. och tröttsam

      Radera
  11. Har varit lite nyfiken på den där boken, men kanske att nyfikenheten stillades en aning nu. :)

    SvaraRadera
  12. Har varit lite nyfiken på den där boken, men kanske att nyfikenheten stillades en aning nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. meningarna är ju delade, det är tydligt

      Radera
  13. Keeping up appearances är en storfavorit, så bra! :) Ett Herrans liv kan man vara utan. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för det! så bra! då är jag inte
      ensam om den åsikten

      Radera