tisdag 14 juli 2015

Top Ten Tuesday




Top Ten Tuesday is hosted by THE BROKE & THE BOOKISH


July 14: Last Ten Books That Came Into My Possession (bought, library, review copies)

   1.  The Guest Cat. Hiraide Takashi     (bought)
   2.  How to live. A Life of Montaigne in one Qustion and 
   twenty Attempts at an Answer. Sarah Bakewell.              (bought)
   3.  The Luminaries. Eleanor Catton     (bought)
   4.  The Ocean at the End of the Lane. Neil Gaiman  (bought)
   5.  Barbara. Jørgen - Frantz Jacobsen (bought)
   6.  The Bird Man. Mo Hayder              (the library)
   7.  A Geek in Japan. Hector Garcia      (bought)
   8.  Paying Guests. Sarah Waters         (the library)
   9.  I remember Nothing and other Reflections. Nora Ephron (the library)
 10.  The Tale of Genji. Lady Murasaki    (bought)

15 kommentarer:

  1. The Ocean At the End of the Lane och The Paying Guests har jag läst och de är riktigt bra :) Jag skulle verkligen vilja läsa The Tale of Genji.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det finns jättebra utgåvor med noter och förklaringar, för det behöver man

      Radera
  2. Neil Gaimans bok fick jag också hem för inte så länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska börja om med den. jag kom av mig i första försöket...

      Radera
  3. Flera titlar som jag är/blir nyfiken på här. ;) Sarah Waters har också hamnat hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag brukar gilla Sarah Waters. har läst flera stycken

      Radera
  4. I see that you are reading in a bit of a Japanese theme. I would love to do that some time.

    SvaraRadera
  5. I'm really looking forward to reading The Ocean At The End of The Lane. I hope you enjoy these books!

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you! I intend to try Gaiman in a couple of days

      Radera
  6. Har et par av bøkene liggende (tror Gaiman boka er pensum i et fag jeg skal ha på universitetet en gang), men har ikke lest noen av dem ennå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det låter som en spännande delkurs! Gaiman ska jag ta mig an ganska snart

      Radera
  7. I haven't heard of any of these books before, but some sound quite interesting!

    SvaraRadera