onsdag 1 juli 2015

Specialbokklubb

Sommarens exklusiva specialbokklubb börjar med två sinsemellan mycket olika romaner. Vi börjar med Fallers stora kärlek av den tyske författaren, musikern och konstnären Thommie Bayer. På Adlibris står det att boken fångar omedelbart. Och det kan jag intyga efter att ha läst en halv sida. Får se hur det går med resten.  ”... en lovsång till konsten, litteraturen och komplexiteten hos kärleken och lyckan.” Berliner Zeitung. Det låter väldigt, väldigt bra. 
Thorén & Lindskog förlag.
Kalmars jägarinnor väckte uppståndelse vid Tove Folkessons debut 2014, ja, den till och med golvade Borås Tidning, enligt egen utsaga. Fem tonåringa flickor  med devisen "Man kan aldrig ha för mycket ögonskugga" är huvudpersoner i något som beskrivs som en utvecklingsroman.
Tove Folkesson ligger inte på latsidan. Romanen Sund kom ut i mars i år.
Weylers förlag.

4 kommentarer:

  1. Fallers stora kärlek gillade jag verkligen ♥

    SvaraRadera
  2. det gläder mig, Hannele! jag ser fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. så här tyckte jag:
      http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2014/06/konsten-att-skaffa-ett-bibliotek.html

      Radera
    2. först läser jag boken. sedan tar specialklubben med dig i diskussionen, typ...

      Radera