torsdag 7 mars 2024

Helgfrågan v. 10 2024

Mias helgfråga v. 10: Vilka tillbehör  har du när du läser?

För det första beror det lite på var jag befinner mig. Just idag har jag suttit på altanerna och läst. Jag flyttar mig efter solen och sitter i lä. Helt underbart. På morgonen var det rejält kallt så frukost blev det inte tal om. Om jag sitter ute ser jag till att ha rejält på mig, så klart. Gärna med fotpall. Bokmärken har jag massor; papper och penna måste jag ha i närheten när jag läser. Jag kan dricka både kaffe och te i samband med läsning, men för det mesta hinner det kallna. Läsgodis kan också förekomma. Inga doftljus däremot, men kanske vanliga stearinljus eller den lilla oljelampan.

4 kommentarer:

  1. på eftermiddag njöt av stolen och satt på kökstrappan, i morgon får jag fixa lite möbler och ta ut min bok 📕

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är väldigt skönt att en kan börja flytta ut lite

      Radera
  2. Ser fram emot att läsa i balkonghörnan igen. Har inte haft "premiär" än men det ska väl inte behöva dröja särskilt länge nu, hoppas jag!

    SvaraRadera
  3. Snygg ljuslykta jag gillar ljus i alla former.

    SvaraRadera