söndag 17 mars 2024

En smakebit på søndag v. 11 2024

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger administrerar en söndagsutmaning som kallas En smakebit på søndag och går ut på att vi bjuder varandra på smakebitar utav det vi just läser. Utan spoilers, förstås.

"Jag fantiserade om att göra honom arvlös, se till att han inte får någonting. Han säger att det är lika mycket för min skull som för Sixtens att han vill ta honom från mig. Att gamla människor som jag inte borde gå i skogen och att hundar som Sixten behöver längre promenader än ut på landsvägen fram och tillbaka. Jag tittar på Sixten där han ligger bredvid mig på kökssoffan. Han slår upp käften i en stor gäspning och lägger huvudet till rätta på min mage. Jag gräver ner mina svullna fingrar i hans päls och skakar på huvudet. Vad vet den jäveln egentligen? Inte fan ska han få som han vill."

Ur Tranorna flyger söderut av Liza Ridzén. Fler smakebitar HÄR

15 kommentarer:

  1. tack för smakbiten, blir lite nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Den här står överst på min läslista, men eboken dröjer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska sno mig med läsningen. kö på bibl

      Radera
  3. Den har jag sett väldigt mycket av den senaste tiden. Lite nyfiken blir jag allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den verkar väldigt bra så här långt. tycker också att det skrivits mycket om den

      Radera
  4. Jag håller på gamlingen! Gör den där personen arvlös! Testamentera allt till hunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu är jag ungefär på hälften. boken är väldigt bra. en bävar!

      Radera
  5. Ja den är här är ju hypad! Jag är nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hypad med all rätt. jag bir så tagen!

      Radera
  6. Jag har nyligen lyssnat på denna, tyckte den var seg i början, men sen blev jag fast. Tack för smakbit (Lennart Jähkel är uppläsare, duktig!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, jag kan tänka mig att Lennart Jähkel passar att läsa den här boken. den är obehagligt bra!

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Känner inte till boken, men instinktivt känner man ju sådär direkt att Sixten borde få stanna kvar hos sin gamla människa.

    SvaraRadera