måndag 15 juni 2020

Tänk snabbt! v. 25


Enligt O:  

Veckans fem snabba v. 27 lyder :

Pippi eller Mumin       - Mumin. Utan tvekan!

Lyssna på Sommar i P1 eller hoppa över?   - Lyssna så mycket jag orkar!

Greta Thunberg eller Anders Tegnell?         - Anders Tegnell. Utan tvekan!

Anders Roslund eller Frida Skybäck?          - Anders Roslund

(Bok att läsa i sommar)?                  (Samlade verk av Lydia Sandgren)

Jordgubbar eller sill?                                - Sill och jordgubbar. Ett måste!

8 kommentarer:

  1. Lydia Sandgren blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. alla är så förtjusta i den. jag köpte den för säkerhets skull

      Radera
  2. Lydia Sandgrens bok var väl något av en tegelsten? i så fall passar den säkert på sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte värsta tegelstenen.bra stil. och vackert omslag

      Radera
  3. Jordgubbarna är alltid sanslöst dyra på midsommarafton, för odlarna vet att vi köper nästan oavsett priset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. om jag späkt mig ända tills midsommarafton så ska jag ha jordgubbar då. kosta vad de kosta vill. det är makens dumma idé att en inte får äta jordgubbar förrän på midsommarafton

      Radera
  4. Jordgubbar eller sill, det är svårt, vill ha båda!
    Anders Tegnell absolut.
    Men jag tar Pippi framför Mumin ;-D
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart att en ska ha både jordgubbar och sill. Mumin är ett mera hållbart alternativ😷

      Radera